T/A 455 Skrevet April 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Vektfordelinga var vell kanskje litt hardt i, er vell bare Boss mustang som klarer noe i den grad. her er en liste over de raskeste muskelbilene. Ting kan selfølgelig diskuteres. En hemi med veldig bra dekk kan sikkert være raskere enn en 440. Synes forsåvidt det var morsomt å se at de hadde klart å få den nedsmooga Super duty Trans Amen inn på lista på en 19 plass. Raskere enn enkelte Hemi biler. Bare synd de ikke tok en med manuelt gir, den klarer kvartmila på 13.2 Uansett blir jo sånne sammeligninger urettferdige. Har selv sett i bilsport at 1970 Chevelle SS454 LS6 klarer kvartmila på 12.7 med 3 år gammle 275 brei bakdekk. Raskest av alle muskelbiler må jo nesten være hemi dart, har hørt de klarte å kjøre den ned på 10, etteler annet på kvartmila. Forøvrig er kanskje hastigheten i mål en bedre idikasjon på hvor rask bilene egentlig er. Hvilken motor som var den beste er vell vanskelig å si. Snakker vi om gatemotorene lå jo alle værstingene rundt samme effekt. Pontiac var vell kanskje litt svakere 400 Ram Air IV er vell rundt 440hk, var lettere en konkurentene så det jevnet seg vell ut. Pontiac sin race motor i 1970 var 400 RAM AIR V, den ble aldri levert i noen bil, men gikk ann å få kjøpt løs, koster 200 000kr for en sån i dag. Blokka er identisk med 455SD, bare med litt mindre bor. Toppene ligner ingen andre Pontiac topper. Toppene på SDen var forbedrede utgaver av RAM AIR IV, med unntak av forbrenningsromet som var på 115cc :( Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 Hvorfor 350 ? Jo nettopp for det guttene her sier..laget i hopetall, er billige og gode trim muligheter. Har selv tre Mustanger og kan si at jeg hater utseende på Ford motorene pga fordeleren foran. Det er jo ikke mulig å få et cleant motorrom. Vurderte Chevy motor i den ene mustangen..men fant fort ut at det ville bli veldig vanskelig på grunn av festene. Men 429en min liker jeg for den er bare ultra macho :D Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Funksjon over form er nå min mening. Er litt praktisk å ikke måtte ta av panseret for å komme til fordeleren på en bra måte. Kunne gjerne tenkt meg at Pontiac hadde fordeleren foran Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Akkurat det er jeg enig i. Til og med på rodden kunne jeg godt brukt en motor med fordeleren foran. Lettere å mekke på, lettere å få motoren langt bak mot torpedoveggen som igjen gir bedre vektfordeling. Men så var det den bunnpanna da, med klumpen foran. Og deleprisene, selvsagt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Hmm, det tenkte jeg ikke på, Oljepumpa foran. Kan jo fort bli litt kjedelig Har ikke merket neo stort til at deleprisene er så mye høyere. Men det kommer vell mer ann på hvor mye hk du skal ha ut. Innsug og kammer er det nå ca samme prisene på. Men det kan sikkert bli et problem med hardt trimede bb. Synes det noen ganger blir litt vell overdrevet dette med dyre priser. Betaler feks 500$ for stroker kit til Pontiac 400cid, dvs til 467cid. Eagle veiv og råder. Eller du kan kjøpe bare veiv på Sarpsborg motor for 3000kr. Prisene på deler til litt mer sjeldne motorer var høy før. Dette var også mye av grunnen til at Chevy ble brukt i mange biler. Kan ikke si at jeg har merket noe til at delene er noe særlig dyrere til Pontiac enn Chevy. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 For å være æerlig har jeg ikke helt peil på dette ennå. Er bare en jævla teoretiker som har lest og hørt meg til det jeg kan. Er til og med akademisk utdannet! (fysj og føy!) Har aldri vært del av et amcar miljø noe sted og er ikke fristet til å bli det heller. Var på besøk en hos en klubb for en tid tilbake. Mens jeg mener man skal snakke bil i en bliklubb var det syting over manglende offentlig støttet til nytt klubbhus! Hjelpe meg. Men det var litt OT ;) Det jeg EGENTLIG mente å si var at det jeg har lest av delepriser i norske og svenske blader ligger ALLTID Ford-delene litt over SB Chevrolet delene. Gi meg gjerne eksempler på at jeg tar feil, hvis de finnes. Jeg har ikke noe imot Ford. Det er ikke store forskjellen, men forskjell er det alltid, og slikt tror jeg det blir kroner av på litt sikt. Men hovedgrunnen til at jeg skal bygge med Chevrolet SB er rett og slett at de fleste andre også gjør det. Bilkunnskapene mine er ligger på et livå til tilsier at jeg vil trenge hyppig hjelp og veiledning og da er det dumt å tråkke opp nye spor, ikke sant? Dessuten tror jeg som du er inne på i et annet innlegg: Hvem bryr seg hva som er under panseret sålenge det funker og er V8? Hva mer er det å kreve da? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Hehe er da akademisk utdannet selv, økonom av alle ting. Men har vært veldig å ble kammerat med en her i Halden som er like Pontiac frelst som meg. Forskjellen er at han er mekanisk ingeniør på atom reaktoren her i Halden. Han har en del peil på motor og har vært veldig villig til å dele kunnskapen med meg :) Anngående klubber er jeg helt enig med deg. Var medlem av klubben her i Halden, hadde virkelig regnet med et mer innkluderende miljø. Var bare fult av 50 år gammle mannfolk som satt og spiste wafler og drakk kaffe. Joda du har rett i at det er en forskjell, men er veldig liten. Der det virkelig er forskjell er på bruktmarkedet. Du får jo nærmest kastet Chevy sb etter deg mes du må betale i dyre dommer for andre motorer. Uansett tror jeg vi kan være enig i at det viktigste er at det er V8, Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg