Gå til innhold

Problemer med å starte varm/halv-varm!

Ranger emnet

kallestad

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med min 95 modell vw polo 1.6!

Bilen min starter og går når den er kald, men med en gang den blir varm/halv-varm og den slås av, så kan jeg få problemer med å starte den igjen. Dette skjer som regel hvis jeg drar inn på butikken en snartur, eller fyller bensin, så sliter den med å starte igjen når jeg kommer tilbake. Det som skjer når jeg ikke får start, er at motoren prøver å starte som normalt, uten at den får start. I enkelte tilfeller når jeg prøver å starte, så re-setter instrumentene seg, som f'eks klokka/speedometer/tur-teller. Det har hendt seg under kjøring, at bilen har hatt små tendenser til å nesten stoppe(slutte å tenne) i et par sekunder, men fortsetter å gå vanlig etter hvert!

Noen som har tips til hva problemet kan være? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har to feil her, slik jeg tolker deg.

At motor ikke starter når den er varm kan skyldes forskjellig, litt vanskelig å være spesifikk når ikke vet helt hvordan den oppfører seg og heller ikke vet hvilken motor du har. Det kan være temperatursensor til ECU som gir feil verdi eller dårlig kontakt til denne. Kan også være så enkelt som falskluft, at motor får så mager blanding at den ikke klarer tenne. Om det varer lenge før motor starter kan det også skyldes defekt hallgiver.

At klokke mm resetter seg er nok en annen feil, kan også være det som er årsaken til at motor nesten stopper under kjøring. Sjekk at klemmene på batteripolene henger skikkelig og ikke er irret til en stor klump. Kan også være dårlig kontakt andre steder, samt feil på bakstykke på tenningslås, men resetting skyldes at elektronisk utstyr mister spenningen. Er nok en bagatell, er bare å finne den.

Diagnose kan du også ta :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Har det samme på en 1.4 95 mod. Finner ikke ut av det. Det går ca 1.5 t etter at den er stoppet før en får start igjen. Før det så går den i ett til 2 sekunder for den stopper igjen om en starter med gassen i bånn. Har skiftet coil men har den samme feilen. Lurer på om eg må til og bytte fordeleren eller om eg bare skal bytte hall giveren. Noen tips ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider