Gå til innhold

Skrote bil uten eiers tillatelse?

Ranger emnet

Eplejus

Anbefalte innlegg

En kjenning av meg har havnet i en litt kjip situasjon.

Han leide tidligere en del av et lokale for å ha som verkstedplass. P.g.a økonomisk situasjon så kunne han ikke betale leie på noen måneder og måtte derfor til slutt flytte ut av lokalet.

Han sleit med å finne ny plass til bilen han hadde stående der, og nå i mellomtiden, så har de andre han leide sammen med, sendt bilen hans til skroting.

Bilen i seg selv var ribbet ned og ikke verdt så mye i den stand den stod i, men han har fremdeles et stort billån igjen på bilen. (kr 75.000+) og det var jo meningen at bilen skulle pusses helt opp.

Hvordan er de juridiske reglene for dette? Kan hvem som helst skrote en bil som er "forlatt"?

-Nissan 200SX S14A '99

http://www.eplejus.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke dette var mulig. Jeg ringte nettopp og hørte om hvordan jeg skulle gjøre det når jeg skulle hive en bil som ikke var registrert i mitt navn, og fikk til svar at de tok IKKE imot bilen om jeg ikke hadde kjøpskontrakt e.l. med forrige eier.

Men dette bør vel gå som tyveri, ettersom de har tatt den uten tillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning av meg har havnet i en litt kjip situasjon.

Han leide tidligere en del av et lokale for å ha som verkstedplass. P.g.a økonomisk situasjon så kunne han ikke betale leie på noen måneder og måtte derfor til slutt flytte ut av lokalet.

Han sleit med å finne ny plass til bilen han hadde stående der, og nå i mellomtiden, så har de andre han leide sammen med, sendt bilen hans til skroting.

Bilen i seg selv var ribbet ned og ikke verdt så mye i den stand den stod i, men han har fremdeles et stort billån igjen på bilen. (kr 75.000+) og det var jo meningen at bilen skulle pusses helt opp.

Hvordan er de juridiske reglene for dette? Kan hvem som helst skrote en bil som er "forlatt"?

Fikk han beskjed om å flytte bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider