Gå til innhold

Bilen føles rar ut etter omlegging til sommerdekk.

Ranger emnet

Tafjord

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en 00' 1.9tdi 4motion stj. vogn rett før jul.

Dette er da min første bil, angrer ganske heftig i etterkant ettersom det var endel rust og feil som ble oppdaget i etterkant, er faktisk så ille at jeg nesten gruer meg til å kjøre bilen og har mest lyst til å kvitte meg med heile greia.

Problemet er at etter jeg la om til sommerdekk, så virker det som om framhjulene ikke retter seg skikkelig opp av seg selv, er liksom litt hakkete, og når jeg har fullt rattomslag og kjører over grus(i en parkeringssituasjon) så virker det som om dekkene sklir/vingler på en måte så nå er jeg helt på bristepunktet..

Noen forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingenting om dette i service boka så lenkearm er nok ikke skiftet.

Og lufttrykket ble sjekket på alle 4 når jeg la om.

Sidenote: Uerfaren som jeg er så brukte jeg "kule hjulbolter" som var på stålfelgene på alufelgene, mistet 2 hjulbolter men oppdaget det heldigvis i tide, fikk tak i nye 60 konede hjulbolter og en momentnøkkel som jeg kjører rundt med konstant.

Endret av Tafjord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør å få sjekket lenkarmene å styrekulene om di er hele ellers kan det fort begynne å gnage dekk å blir fort dyrere

Hadde bilen inne på verksted for å gå over hele forstillingen for 1-2 måneder siden, indre stabstag foringer h+v ble konstantert defekt og skiftet.

Rattet heller litt mot venstre så den skulle hatt seg en tur på 4hjulskontroll har jeg en mistanke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk skiftet alle armene på min passat 2004 mod i mai i fjord ,å i aprill i år begynte bilen å oppføre seg rart på styringa å litt vinglete etter nye dekk så vi heiset den opp å der var 3 armer komplett sprengt i kulehodene ? Vi kjøpte dette settet på hellanor å di tok på seg reklamasjonen

04-Passat 3bg

97-Golf mk3 stv

09-Scirocco 1,4tsi

93-polo db drag

99-lupo'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk skiftet alle armene på min passat 2004 mod i mai i fjord ,å i aprill i år begynte bilen å oppføre seg rart på styringa å litt vinglete etter nye dekk så vi heiset den opp å der var 3 armer komplett sprengt i kulehodene ? Vi kjøpte dette settet på hellanor å di tok på seg reklamasjonen

Får prøve å heise den opp å sjekke dette da, men er ett delaminert dekk en mulighet?

Da jeg kjøpte bilen var det kun 3 dekk som var lik, det ene dekket som ikke var likt var delmaninert og da føltes det ut som om bilen "skled" i svinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider