Gå til innhold

Trenger hjelp til bygging av basskasse etc. :)

Ranger emnet

Agurken

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har 2 stk Cadence WB124 element og en 2 kanals cadence zrs 3002 forsterker og lurte på om noen kunne funnet ut for meg hvor stor kasse desse elementene trenger, om det funker best med lukket/bassreflekskasse og evt. mål av de forskjellige delene og evt. portene kassa trenger? :) takk

Element:

Audio Savings | NEW CADENCE WB12-4 COMPETITION 12" 1400w CAR AUDIO SUBWOOFER SUB WILD BEAST!

Forsterker:

https://www.woofersetc.com/p-6031-zrs-3002-cadence-1200-watt-2-ch-competition-amplifier.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd meg frem i hele dag med både WinISD, Bassbox6 pro og flere forskjellige kalkulatorer på nettet, men de fleste er bare for ett element, og har mange verdier jeg ikke klarer å finne noen plass :\

Så om noen hadde klart å regne ut hvor mange liter kassen burde være på om den skal vere portet, og evt. hvor mange/store porter jeg trenger hadde det vært fint :) vil helst att det skal spille høyest mulig :fatality:

Skal inn i en mitsubishi galant 98-mod sedan

Endret av Agurken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk anbefalt på ett av-forum att jeg burde gå for portet om jeg ville ha mest trykk ut av subbene, menmen :)

Så en kasse på 90-95 liter med skillevegg burde spille bra? :)

En ting jeg også lurer på er om det har noe å si om elementene er vendt mot coupeen i bilen eller mot bagasjeluken? har sett dette diskutert mange plasser men ingen som på en måte kommer med noe fasitsvar :P har tenkt å bygge kassen med en skråvegg slik at jeg får så god bagasjeplass som mulig, så da må jeg vite på hvilken side av kassen jeg skal sette elementene x).. setter pris på svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi galant sedan 97 mod :) lurer på å kjøpe en helix db 1000.2, tror den skulle holde ;)

Da kan det hende det blir best å ha elementene mot seteryggen, men da bør det være skiluke i bilen din og du må tette 100% rundt hele kassa mellom kassa og seteryggen... DB1000.2 er stabil med 2ohm last brokoblet, så den blir bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik bilen er nå er der ingen skiluke, men der er armstøtte i baksetet i midten, og bak der er bare en tynn vegg som jeg tror jeg lett kunne laget en luke elns i :) Så lukket kasse kommer til å spille best for disse elementene? Er ute etter så mye trykk som mulig i kupeen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik bilen er nå er der ingen skiluke, men der er armstøtte i baksetet i midten, og bak der er bare en tynn vegg som jeg tror jeg lett kunne laget en luke elns i :) Så lukket kasse kommer til å spille best for disse elementene? Er ute etter så mye trykk som mulig i kupeen :p

Litt usikker på hva som vil spille best, men cadence ANBEFALER lukket kasse. Uansett så bør den stå mot armlenethullet for å få trykket frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider