Gå til innhold

Hatet for å passe på bilen

Ranger emnet

trondski

Anbefalte innlegg

Hei! Som tittelen tilsier så hater naboene meg pga jeg "antagelig vis" er overbeskyttende når det kommer til min svarte audi a6 2005 sedan. Den er så og si helt strøken både i lakk og karroseri. Skyller og renser bilen med voks beskyttende middel 2-6 ganger i uka etter hva som trengs.

Nå til saken. Jeg bor i et boligfelt hvor vi har felles privatparkering utenfor. Jeg har et logitech overvåkingskamera som overvåker bilen 24/7 etter at noen unger ripet opp den nykjøpte og nybehandlede bilen fra autoglym dagen etter. Er dog min første "ny" bil.

Her om dagen parkerte en nabo ved siden av og jeg så tilfeldig vis at hu parkerte alt for nære bilen min. Hu greide fint å komme seg ut men når hu skulle åpne bakdøra for å hente ut no handlevarer så greide hu å dytte døra forsiktig intill sia på bilen min. Gikk så ut på verandaen min forran bilen og sa ifra om at hu måtte være mer forsiktig.

Det jeg fikk tilbake var at jeg aldrig skulle bodd her og burde hadt meg garage istede. Greit nok det med gagagen, men jeg kjønte ikke hva hu skulle bli så sur for. Hu smalt så igjenn bildøra å gikk inn.

Hu var jo såvidt borti og det ble mest sansynlig ikke noe merke men noe "usynlig" klarlakkskade ble det nåk. Og som de fleste bilen

Endret av trondski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt der,eg har gammel bil med lakkskader men steller godt med bilen.

Hater folk som ikke viser respekt for andres ting,store parkerinsplasser er ett mareritt med ny bil.

Trudde kansje bare det var meg, men eg parkere ikke nærme det "værste" bilene i borettslaget.

Spesielt når eg ser hhvordan noen av de slenger opp dørene,parkerer bevist med de bilene som blir godt holdt.

Synes det er bra du steller med bilen og forteller mer om henne enn om deg.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror neppe dom hater deg, men heller at dom ikke skjønner hva bilen betyr for deg. For noen mennesker er bil bare en gjenstand, en forbruksvare uten sjel, mens for noen så er bil ALT!

Jeg har i løpet av årene med "ny" bil dratt på en mengde småbulker, noen påkjøringer og noen teite riper men jeg blir fortsatt like irritert hver gang man finner noe nytt på bilen.

Selvom jeg parkerer kilometer bort fra alle andre, så kan du gi deg faen på at det står en forbanna tater parkert helt opp i bakfangern når du kommer tilbake til bilen.

Her er det bare og akseptere at noen folk aldrig lærer og noen kommer aldrig skjønne hva "vi" ser i våres biler...dessverre :)

Så da er det bare å fortsette parkere som en dickhead, selvom det av og til koster noen ekstra kroner når Europark dukker opp :D

IMG_3023_zps6e5b5f72.jpg

IMG_1798.jpg

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten burde alle ha lamborghinidørar og skyvedørar. Eller så bør dei begynne å merke opp parkeringsplassane sånn som dei gjer på Island. Der har dei litt mellomrom mellom parkeringslommane.

Større lommar er også eit alternativ.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider