Gå til innhold

Burde jeg høre på verkstedet?

Ranger emnet

fågel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat hatt en Lancer Evo på feildiagnose hos dem.

Fordi en jævla idiot som va privatsjåff første mai hadde klart å kjørt bilen i masse vann, som gjort at reg håppet.

Han på verkstedet sier at det burdes ta en hel regbytte fordi det mangler en fjæring, også at strømhjulet er små skadet.

Trur dere han prøve å få penger ut av meg?

Synes dette er relativt rart fordi det har ikke vært noe problemer før med den?

Gir egentlig en faen i om motoren går til helvete, har en Ford Mondeo stående som reservebil.

Takker får svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har akkurat hatt en Lancer Evo på feildiagnose hos dem.

Fordi en jævla idiot som va privatsjåff første mai hadde klart å kjørt bilen i masse vann, som gjort at reg håppet.

Han på verkstedet sier at det burdes ta en hel regbytte fordi det mangler en fjæring, også at strømhjulet er små skadet.

Trur dere han prøve å få penger ut av meg?

Synes dette er relativt rart fordi det har ikke vært noe problemer før med den?

Gir egentlig en faen i om motoren går til helvete, har en Ford Mondeo stående som reservebil.

Takker får svar :)

Ville jo hørt på verkstedet,men hvis du ikke bryr deg er det bare å kjøre til den havarerer. Stemmer det så verkstedet sier så kommer du ikke så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til din bil, men det høres veldig merkelig ut at registeret skulle hoppe over pga litt vann. Men, om reima nå har hoppet over, da vil jeg anta det er noe som ikke er som det skal være på motoren din.

Strømhjulet? Mener du strammehjulet kanskje? Om dette er skadet, samt det mangler en strammefjær, da er dette høyst tenkelig årsaken til at reima hoppet over, og ikke vannet. Jeg hadde ikke vært i tvil, hadde skiftet reim og strammehjul når først drev på, da så sant ikke reima er relativt ny.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til din bil, men det høres veldig merkelig ut at registeret skulle hoppe over pga litt vann. Men, om reima nå har hoppet over, da vil jeg anta det er noe som ikke er som det skal være på motoren din.

Strømhjulet? Mener du strammehjulet kanskje? Om dette er skadet, samt det mangler en strammefjær, da er dette høyst tenkelig årsaken til at reima hoppet over, og ikke vannet. Jeg hadde ikke vært i tvil, hadde skiftet reim og strammehjul når først drev på, da så sant ikke reima er relativt ny.

Reima ble byttet på 10000km, så den er ganske nytt.

Synes selv dette er rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet på 10000km? Mangler du en null her? Og i såfall, hvor langt er bilen kjørt nå, og hvor lenge siden er det reima ble skiftet?

Om reima er like fin så bytt hvertfall strammehjul og fjærmekanisme ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider