VW Golf lll Skrevet Mai 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2013 Hei. Til sommeren skal jeg oppgradere anlegget i bilen. Nå har jeg Mac Audio SX 12" BP sub, Mac Audio MPX Mono 1500w, Mac Audio Exclusive 2.16 i dørene, og SoundStrem Tws.4 Tweeters. Høytalerene i dørene og Tweeters blir drevet fra Alpine spiller 4x50w. Har tenkt å kjøpe DynaBel BoomBom 2x12" BP. Denne ligger på ca 3000 kr. Er denne kassa bra? Må jo også da ha en grei forserker som kan dra denne. Når det kommer til nye høytalere er jeg litt mer usikker. Har ikke peiling i det hele tatt på hvordan man setter dette sammen med egen forsterker. Skal kun ha 2 Tweeters og 2 mid-range som skal drives fra spilleren. Noen som vet om en godt komponentsett som er lagt for å drives fra spiller? Snakket med en som mente at det ikke var vits å sette inn egen forsterker til høytalere, hvis du ikke skal ha frontsett og rearsett. Om dette stemmer, vet jeg ikke. Som sagt, ønsker jeg å finne et bra komponent sett som kan drives via spiller. Budsjett til høytalere: Ca 2.000 kr. Budsjett til Monoblokk og basskasse: Ca 5.500 kr. Tusen takk for svar. :) Hilsen Magnus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2013 Med et såpass lite budsjett, så ville jeg brukt forsterkeren du allerede har til å drive dynabel suben, så kjøpe et slikt frontsett: Gladen SQL 165 - Autodesign AS og denne forsterkeren: Mosconi Gladen AS 100.2 - Autodesign AS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heenster Skrevet Mai 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2013 Som cossiemk1 nevner her er Gladen/Mosconi og anbefale. Meget bra og av høy kvalitet. Bruker selv Gladen SQL 165 Dual og de låter rett og slett fantastisk bra til prisen. Driver de på en dynaBel BF2252 så jeg får gitt settet godt med strøm. Gladen settet har også en impendans på 2 ohm noe som betyr at du får utnyttet forsterkeren mye bedre også kontra en impendans på 4 ohm. De medfølgende delefiltrene er meget bra og med mange justerings/innstillings muligheter på. Har aldri vært spesielt fan av og kjøre passivt oppsett kontra et aktivt oppsett, men ble overraskende godt fornøyd med resultatet og har beholdt det slik en stund nå. Så går du for komboen som cossiemk1 tipset deg om blir det knallbra og du blir garantert godt fornøyd. Siter 98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Europcar Skrevet Mai 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2013 Gladen/Mosconi/Audio System er veldig nice :) Siter Mvh Stine Hansen Kjører en 1994 Audi S6 4.2 og en 1999 Audi A6 2,4 Girl Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg