ZynThraX Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Hei. Jeg har nylig gått fra en b6 2002 til b8 2009. Det jeg har lagt merke til er at styringen er vesentlig tyngre på den nye. Skal den være det? Eller kan det være noe gale? Det kommee ingen lyder eller noen slikt. Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZynThraX Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2013 Hei. Har tidligere skrevet en tråd her angående min mistanke om svært hardt styring på min Audi A4 B8 2008/09 Har prøvd å lese litt rundt på andre forum på nette, men er ikke til å bli klok på, ei heller er min engelsk helt 100%. Men nå etter å ha rengjort bilen, tenket jeg at jeg skulle sjekke servo oljen, den er så og si nederst på målepinnen (minimum) var litt vanskelig å lese da det var mer skrift på den lille målepinnen enn i hele manualen :P Men kan dette føre til hard styring? vil det da hjelpe å fylle opp litt med servoolje(g002000) Bilen har ikke servotronic, men ville trodd at styringen skulle vært litt lettere enn den er nå, nå er det på grensen til ubehagelig tungt å ratte ved parking. Min tidligere Audi A4 B6 2002 er x5 lettere på rattet. Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Mai 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2013 Hvis pumpa har blitt ødelagt fordi du har kjørt rundt med for lite olje i systemet, så er det ganske naturlig at bilen har blitt hard på styringa. Du kan selvfølgelig prøve å fylle opp med servoolje, men sannsynligvis er skaden allerde skjedd. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2013 (endret) Dobbeltposting er ikke lov, slo sammen trådene dine. Om servopumpa er defekt så pleier den gi lyd fra seg. Om servoolja er på minimum så skal ikke noe ta skade, men er selvsagt riktig å holde den godt over minimum. Og om du skal etterfylle på så bruk riktig olje. Tipper det er Pentosin CHF 11S på din, men det må du sjekke i serviceheftet, skal være grønn servoolje! Endret Mai 11, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linke1 Skrevet Mai 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2013 Om servopumpa er ødelagt vil du høre det. Min pumpe begynte å lage lyd fra seg, å til slutt ble den så ødelagt at alle olja rant ut! Skal si det er tungt uten servo på en bil som egentlig skal ha det.. Siter Audi A4 1.8TQ S-Line 2003 Audi A4 1.6 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZynThraX Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2013 Det kommer ikke en eneste lyd, og servoen virker da det er mye tyngre å vri om ratten uten at bilen går. Men synes bare den er ufattelig tung i for til min tidligere B6. Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2013 Jeg gikk også fra en B6 til en B8 for en stund tilbake, opplevde det samme som deg. Dog ikke så mye som 5x tyngre, min hadde sportspakke plus noe som innebare tyngre styring. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZynThraX Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2013 Ikke noe sportspakke. Men synes det var veldig rart at det skulle være så mye tyngre. Går greit under kjøring, men litt irriterende ved parkering. Da jeg virkelig kjenner forskjellen. Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2013 Når er bilen kjøpt ny i Norge? Det er 5 år reklamasjon på ting som er ment å vare lenger enn 5 år, hvis det er så ille som du mener, er det noe som ikke stemmer. Ingen feilmelding på styring? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZynThraX Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2013 bilen er kjøpt ny i 2008. Jeg har ikke hatt bilen inne til diagnose, får ikke opp noe feilmeldinger på bilen under start eller kjøring. Den lekker ikke noen sted og heller ikke noe lyder. Bilen har ikke servotronic, men ville jo trodd at den skulle vært lettere på ratten selvom. Får ta meg en tur innom audi senteren og høre med de, eneste med de er at de tar jo 1000000 kr timen ifra man har sagt hei :P Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w203_200_kompressor Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 etterfyll servo olje , sving helt til den ene siden deretter helt til den andre siden et par ganger, sjekk oljenivå etterpå. Da har du iverfall utelukket at det er for lite olje i beholderen / systemet før du legger igjen penger på verkstedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jadda1 Skrevet April 22, 2014 Rapporter Share Skrevet April 22, 2014 Hallo. Ser at dette er en nesten ett år gammel tråd. Har samme opplevelsen med min Audi A4 B8 2009 modell med sportspakke+. Årsaken ser ut til å være at denne modellen med sportspakke+ benytter hydraulisk servo, og ikke elektronisk servo. Den hydrauliske er muligens noe mer presis og sportslig enn den elektroniske, men den er tydeligvis også satt opp betydelig tyngre. Det positive er at man blir sterk i bryst/skuldre og armer, siden man trener litt når man parkerer. Synes allerede å se forskjell i sladrespeilet :P Løsningen er å skifte til elektronisk servo. Dette vil koste ca 30.000,- hos Møller har jeg fått opplyst. Tips om andre som kan gjøre det billigere mottas med takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 23, 2014 Rapporter Share Skrevet April 23, 2014 Årsaken ser ut til å være at denne modellen med sportspakke+ benytter hydraulisk servo, og ikke elektronisk servo. Den hydrauliske er muligens noe mer presis og sportslig enn den elektroniske, men den er tydeligvis også satt opp betydelig tyngre. Det positive er at man blir sterk i bryst/skuldre og armer, siden man trener litt når man parkerer. Synes allerede å se forskjell i sladrespeilet :P Skulle vært arnold schwarzenegger jeg da, siden min første bil var en eldre Audi 100 uten servo ;) Den var tung å ratte om Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jadda1 Skrevet April 23, 2014 Rapporter Share Skrevet April 23, 2014 Man glemmer jo fort, kan hende du hadde kjempeskuldre på den tida for alt vi vet :) Jo bedre/lettere servo, jo smalere over skuldrene har jo folk blitt de senere år... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet April 23, 2014 Rapporter Share Skrevet April 23, 2014 Noen som vett om det er normalt på ford mondeo mk3 facelift utgaven med veldi tung servo? Må jo ta i med begge henda imenst mor mi sin nissan leaf styrer du med lillefingeren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.