hommedalen Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Hei. Har et problem med min 1997 passat 1,8t aeb. Bilen er ikke chippet! Har bypasset n75v med manuell boost comtroller får og få litt mere sprut :) har og koblet opp Air/fuel måler (analog) får og passe på dette. bilen fungerer supert så lenge jeg holder meg til 0,5 bar, prøver jeg meg høyere enn dette ( vil ligge på 0,8 bar) så skjer dette: gir flat pedal og trykket bygger seg opp til 0,8 bar i 2 -3 sek så kommer det en voldsomt nykk i bilen og air/fuel går på lean og holder seg der til jeg slipper opp gassen. av og til hender det at jeg kan gi halv pedal litt opp i registeret får så og flate ut, uten at dette oppstår... Skjer det samme om n75 v er tilkoblet kontakten eller ikke.... Noen forslag? på forhand takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Du sier AFR går på lean, uten en tallverdi forteller det oss temmelig lite. Eneste som duger er bredbåndslambda med tallvisning. Rykket som kommer ved 0.8 bar, er det fordi motor går i nød? Uten chip har det lite for seg å fore motor med masse mer luft, dette siden den går i nød, samt motor får for lite bensin. Sistnevnte kan drepe motor på kort tid så la det være. Hvor har du forresten koplet MBC? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Les gjerne litt her http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/302402-seriekobling-n75-and-bleed-ventil.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Er det samme som å nappe av vakum slangen på turboen så får du max ladetrykk å fuel kutt i di lange baner,ta å chip an så ska du få gang på det med luft filter å downpie fra supersprint så kommer det seg betraktligt :) Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hommedalen Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Takker får svar :) skal prøve og koble slik bilde viser i morgen :) Chip og eksos kommer ganske snart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Glem MBC så lenge du ikke har chip! Om du ikke vil ta livet av motoren din da? Les hele tråden jeg linket til, MBC er totalt overflødig sammen med chip. Lager bare hodebry så fjern den. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hommedalen Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 så lenge bilen får nok bensin i lag med høyere trykk så tåler motoren det.. og høyere trykk og rett blanding skal la seg gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hommedalen Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 så kjøre med n75 v og justere wastegate da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 så lenge bilen får nok bensin i lag med høyere trykk så tåler motoren det.. og høyere trykk og rett blanding skal la seg gjøre Selvsagt, men det skjer jo ikke. Motor får idag det trykket den skal ha, og bensin deretter. Om du lurer ladetrykket høyere så går den i nød og du har 30 hk - altså bare tull inntil du har chip. Og når du har chip er MBC fortsatt tull da N75 gjør jobben for deg, styrt av ECU med chip som tillater høyere trykk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 så kjøre med n75 v og justere wastegate da ? Trenger ikke justere WG, N75 gjør jobben for deg, slik den er tiltenkt ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hommedalen Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 ja vet det :) men litt høyere trykk skal jeg ha uansett :P er det som er problemet her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Ok sjef... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hommedalen Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 hehe :) skal vere glad det er min bil ;) men takk uansett ;) Har du peiling på antall omdreininger på stager = bar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2013 For å si det rett ut, eg og er glad det er din bil. Justere trykk gjør man ikkje på WG-staget, WG-staget har en korrekt innstilling, justere trykk gjør man ved å endre fjærspennet på WG-aktuator eller endre trykksignalet til WG-aktuator. Du kan justere trykk så mye du vil, utan chip vil ECU registrere det som en feil og sende motor i nødmodus for å beskytte den, i beste fall vil den greie å beskytte motoren, i verste fall så ryker motoren. På gamlere motorer med simplere motorstyring så kan man få litt mere ved å auke trykket, viss man veit at den får nok drivstoff. Monterer du en chip, så vil denne auke trykket, og justere tenning og drivstoff av seg sjølv, kan hende du bør skifte N75 til en "betre" typen, men noen manuell justering trengs ikkje. Bare så det er sagt, klart man kan auke trykket ved å justere WG-staget, ved å justere det så WG ikkje åpner korrekt/nok så vil trykket auke, men det du da gjør er at du ikkje har noen velfungerende trykkregulering, og får heller ikkje fullt trykk like fort som man kan ved andre metoder. Kan vel grovt sagt sammenlignes med for liten WG, WG vil regulere trykket, men den vil ikkje slippe opp nok så den regulerer trykket nok. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2013 Sier det ikke for å være ufin, men for å være ærlig; Du har ikke noe videre kunnskap om hva du driver med, og da burde du heller la være før du ødelegger noe. Er surt nok for deg om du dreper motoren på din bil, så vent til du før chip så skal du se alt det du driver med nå er bare vas. Samme hvor mye du klorer med N75 og WG så vil ECU går i nødmodus når motor lader mer enn tiltenkt, med chip skjer ikke dette, samt chip vil selv øke ladetrykket uten at du skal røre noe som helst. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.