Gå til innhold

Kjøpstips til Skoda Octavia RS Bensin utgave 2010

Ranger emnet

skodaiver

Anbefalte innlegg

Hei!

Da jeg ikke har så god peil på Skoda Octavia, er det noen på dette forumet som har noen meninger om denne bilen:

Skoda Octavia RS Bensin utgave 2010, 62*000 km, kr 268*594,-

Hvordan er prisen for eksempel? Har prøvd å finne ut om det er på tide å bytte ut registerreima, men jeg finner ikke noe klart svar. Ser 4 år/60000 er nevnt, men har også sett 90000 for Octavia - noen som vet? Det bør i såfall påvirke prisen om det er på tide å bytte den ut. Ser også at bilen er registrert 2009 og ikke 2010 som det står i annonsen.

Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt en bil med automatgir og bensinmotor, men det er ikke akkurat mye å velge i blant Octavia stasjonsvogn for tiden.

Tips til andre ting å tenke på mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som en kanonbra bil det der! RS er jo en familieracer, og i den fargen er den diskré også. Det er nok en 2010 modell som er registrert i 2009. Prisen er ikke høgg-gæærn den. Jeg kjenner ikke så godt til det tekniske på denne motoren, men får du igang RS-gjengen her så vil du nok få nok informasjon.

Hvis denne linken virker finner du bensin+automat Octavia'er:

FINN Bil - Annonser - Brukte biler til salgs

2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4

1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld)

2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og takk for linken! Jeg skulle presisert at jeg var på utkikk etter en med litt større motor enn 122HK :-) Ganske langt mellom de virker det som.

En annen ting jeg lurer på: denne bilen har ligget ute en stund virker det som, er det vanskelig å få solgt biler av denne typen? Noe å tenke på for meg for senere om jeg kjøper den.

Noen RS-eksperter der ute som har noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn 122 hk? Har du prøvd en sånn? Kanskje ikke den ultimate trekkvogna for stor campingvogn, men ellers så er det en ganske frisk liten krabat under panseret, på grunn av turbo'n!

Det er vel for øyeblikket litt vanskelig å selge bruktbiler generelt. Kommer litt an på plassering også. Men det gir jo mulighet for pruting.....

Og jada, RS'r vokser nok ikke på trær, spesielt med DSG.

Her er en annen godbit (men uten automat da):

Skoda Octavia 1,8 TSI 4X4 2010, 44 000 km, kr 294 000,- -

2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4

1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld)

2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så skjønner jeg ikke hvorfor denne ikke er solgt enda!

Prisen er et stykke UNDER TDI´n fra samme år men alikevell 30hk OVER! ...hvis jeg hadde hatt mulighet for bytte av min TDI mot denne TSI så hadde bytte vært gjenomført for lengst :)

Norge har dessverre gått i Dieselfella....alle skal på liv og død ha diesel, dette går self ut over bensinsalget.

Det du "sparer" på å kjøpe en (brukt) bensinbil i dag, "taper" du ved et eventuellt salg.

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider