Gå til innhold

Bytte cdspiller og høytaler på a6

Ranger emnet

Xtermin8r

Anbefalte innlegg

Hei

Har en audi a6 1998 mod avant.

Står en orginalspiller i og et bose anlegg i bilen, nå har volumknappen begynt å bli litt sliten så når jeg skal justere på den så hopper den veldig høyt opp på volumet og er vanskelig få få juster ned igjen så jeg må nok bytte det.

Det er jo en kassetspiller som står i denne, regner med at jeg bare kan sette inn en orginal cdspiller i den uten noe problem? :)

Samtidig lurte jeg også påå bytte ut fronthøytalerene til noe med litt mere guffe i som pioneer etc :)

Noen som vet hvor store høytalerne som sitter i der er nå, fordi jeg regner med at jeg bare kan bytte de ut :)

Takker for alle svar :)

Endret av Xtermin8r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe som ikke stemmer... 1990 modell A6 Avant? I 1990 fantes ikke A6, var siste året til Audi 100 C3. Året etter kom Audi 100 C4 som i 1995 ble til A6 C4 ;)

CD-spiller kan du sette inn, er en mengde tråder om dette allerede. Man trenger noen ganger overgang mellom bilens originale ledningsnett og spiller. Søk også i bilstereo-forumet og du vil finne masse tråder om akkurat dette.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe som ikke stemmer... 1990 modell A6 Avant? I 1990 fantes ikke A6, var siste året til Audi 100 C3. Året etter kom Audi 100 C4 som i 1995 ble til A6 C4 ;)

CD-spiller kan du sette inn, er en mengde tråder om dette allerede. Man trenger noen ganger overgang mellom bilens originale ledningsnett og spiller. Søk også i bilstereo-forumet og du vil finne masse tråder om akkurat dette.

Ja du har helt rett, skulle stått 1998 mod :)

Gikk nok litt fort i svingene der hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å bytte spiller. Men husk å kjøp med adapter til å få liv i originale bassen i bagasjen + høytalerne i bakdøra om du har det. Du trenger også braketter på siden av spilleren siden den originale er større enn en vanlig 1DIN spiller

Audi A6 (97-00) C5, monteringsstykker - www.TransMedia.no

Elutstyr.no - Nettbutikk og butikk for hifi og bilstereo - ACV Audi aktiv system adapter Mini-ISO - A3,A4, A6,A8, TT - Bilmerkespesifikke adaptere - Adaptere - Bilstereo og batteri

På min A6 var det 6.5" høytaler forran. Null problem å bytte. Kun 2 skruer øverst på dørtrekket også løft opp trekket. Skal du ha mer guffe så ikke kjøp Pioneer. De lager ikke gode høytalere (kun head unit spillere). Sett inn et 6.5" Focal sett. Det gir bra lyd på originale spilleren (uten forsterker)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Ikke noe problem å bytte spiller. Men husk å kjøp med adapter til å få liv i originale bassen i bagasjen + høytalerne i bakdøra om du har det. Du trenger også braketter på siden av spilleren siden den originale er større enn en vanlig 1DIN spiller

Audi A6 (97-00) C5, monteringsstykker - www.TransMedia.no

Elutstyr.no - Nettbutikk og butikk for hifi og bilstereo - ACV Audi aktiv system adapter Mini-ISO - A3,A4, A6,A8, TT - Bilmerkespesifikke adaptere - Adaptere - Bilstereo og batteri

På min A6 var det 6.5" høytaler forran. Null problem å bytte. Kun 2 skruer øverst på dørtrekket også løft opp trekket. Skal du ha mer guffe så ikke kjøp Pioneer. De lager ikke gode høytalere (kun head unit spillere). Sett inn et 6.5" Focal sett. Det gir bra lyd på originale spilleren (uten forsterker)

Noen som vet om disse adapterene kan kjøpes på nett til en noe billigere pris? Ebay etc..

Har leita litt rundt men ikke funnet noe. Regner med det må være andre enn oss nordmenn som bytter dissepimp.gif

http://www.elutstyr.no/biltilpasset/connect-c9550-isophpo-audi-aktiv-system-adapter-mini-iso-audi-seat-skoda-vw.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider