ChangeTurn Skrevet Mai 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 Hei alle sammen! Jeg har en 1976 Kadett C som jeg ønsker å bytte motor på, men jeg har et par spørmål som jeg håper noen her kan svare på. Først og fremst trenger jeg å vite hvilke motorer jeg kan få plass til uten at jeg må bytte understell/akslinger/girkasse Så trenger jeg å vite hvilken type Getrag girkasse jeg kan bruke da jeg mest sannsynlig skal sette inn en slik. Er sikker flere tråder om det, men jeg har aldri funnet et enkelt og lett svar på spørsmålene mine så lager derfor en ny tråd selv i håp om enkle svar :-) Mvh Endre Svingen AKA ChangeTurn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChangeTurn Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 Jeg skal også EU-godkjenne denne bilen så skriv gjerne på hva ekstra jeg må gjøre med de forskjellige motorene for å få bilen godkjent :-) er veldig takknemlig for alle svar ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 Skal du ha det godkjent uten bytte av forsstilling er du stuck ved den du har. Kadett 1600/1900/2,0 har annen forstilling. Skulle jeg bygd en billig morsom Kadett ville jeg valgt en 2,0 ohc fra Omega A. Men det kreves noen sjeldne deler, bl.a en fordelerflytter som satt i Manta B 1,8 og Rekord 1,8, samt bunnpanne fra nevnte Manta. Denne motoren er lettere enn de gamle CIH motorene (som etter mitt syn ødelegger kjøreegenskapene på Kadetten pga vekt) Men noe jobb blir det uansett Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChangeTurn Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 Okey takk for svar, det var oppklarende. Forstillingen på bilen er modifisert, men er ikke sikker på hva slags forstilling det er. Så jeg skal finne ut av det og poste det så fort jeg finner det ut :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChangeTurn Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 Jeg lurer også på en annen ting og det er: Hva er det som er vanskeligst å bytte? (akslinger) sånn jeg har forstått det så er forstillingen ganske lett å bytte mens mellomakslingen er værre og også værre å finne en som passer? Eller er jeg helt på jordet nå ? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChangeTurn Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 Det er 1.6 foraksling som er på bilen nå også har jeg en 1.2 bakaksel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChangeTurn Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 (endret) Jeg har sett på en c20let motor som jeg har lyst til å sette inn, men har begrenset med kunnskaper så lurer derfor på om det er for mye jobb. kan noen si hva som må byttes/kjøpes ekstra for å få en c20let motor i 1976 C kadett og få alt godkjent. Det meste på bilen er standard. Jeg har 2.2i rekord bremser, 1.6 foraksling og 1.2 bakaksling som nevnt ovenfor. Utenom det er alt standard :) Er utrolig takknemlig for alle mulige svar :) Endret Mai 13, 2013 av ChangeTurn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.