Johnny83 Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Jeg har ikke tatt motorvask selv før og lurer på hva man skal dekke til i motorrommet. Bilen er en octavia 2003-modell. Er det greit å bruke høytrykkspyler? Noen som har tips til vaskemiddel som fungerer effektivt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Askulf Skrevet Juni 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2013 Bare pøs på med avfetting. La det stå og virke en god stund og spyl av med masse vann. Bruk svamp ved behov. Etter vask, start bilen og la den stå og gå for å fordampe all fuktighet som er igjen. Jeg ville ikke brukt høytrykkspyler, og hold batteriet fritt for vann. Siter 03A6, 10Octavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 (endret) Batteriet er det jeg hadde vært minst redd for, men dynamo og tenningssystem bør dekkes til. Og som Askulf antyder, høytrykkspyler har ingenting under et panser å gjøre - om du ikke vil lage mye problemer ;) Endret Juni 13, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Og avslutt det hele med litt engine dressing :) Da får du tilbake mørkheten i deksler, slanger osv Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg