Gå til innhold

Golf 4 1.6 AZD motor problem

Ranger emnet

RonnySS

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem med Golfen min.

Er en 01 mod med 1.6 AZD motor.

Den fikk feil på CO. Har mye uforbrent bensin i avgassen. Fikk opp feilkoder på gasspjeld og diverse følere. Er det noen som har erfaring med dette?

I tilleg røyker den noe jævlig og bruker masse olje. Noen som har vært borti dette også?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes - Oljeproblemet ditt er i alle fall enten stempelringer eller toppakningen.

Bensinen kan jeg ikke svare deg på, desverrre - Der har jeg ikke nok kompetanse :)

Uansett, så blir det en dyr affære å bli kvitt oljeproblemet, med mindre du kan skru selv. (Godt over 10 lapper på verksted) Jeg byttet selv toppakning på min ADZ (Golf 3), og det tok meg en helg - Men det skal sies at det var første ordentlige motorjobben jeg noen gang har gjort, så om jeg får det til få rnok du det til :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du renset gasspjeldet,eg renset min og skiftet lambdasondene.

Eg hadde feilkode på sondene mine da,så renset også eg MAP føleren.

Men eg hadde hvit røyk ikke blå.

Eg har samme motoren som deg fra samme år.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke gasspjeldet er forklaringen,men det hjalp mye på akselerasjonen og rense mitt + eg synes den brukte litt mindre bensin men har ikke noe bevis for den påstanden,om du renser det så prøv og rense uten og koble av ledningene til gasspjeldet husk og koble fra batteriet.

Tror heller problemmet kommer av stempelringene evt toppakning som nevnt over,og sjekke dette er jo lett bare ta ein kompresjonstest.

Er vel også kjent for dårlige vippearmer og mye lekasje fra ventiltetninger disse motorene.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider