Gå til innhold

Hvor mye kan dere om biler?

Ranger emnet


shawns

Anbefalte innlegg

Har eksamen imorgen og har fått noen forberedelses ark av lærer. Finnes flere problemstillinger her , jeg greier å løse de fleste men er usikker på noen av de.

 

Noen som vil prøve seg? Hadde vært veldig fint!!!

post-50165-13804855050937_thumb.jpg

post-50165-13804855051015_thumb.jpg

- Audi A6 C5 Turbo , GReddy Dumpventil , Chippet til 210HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt bensinforbruk: Ta diagnose. Mål avgass først også ta det derfra

Skjelver ved igangsetting: Kanskje feil på dobbeltmassesvinghjul eller utløserlager

Hopper ut av gir: Husker ikke helt hva som gjør det, men mulig slitte syncroringer slik at den ikke står ordentlig i gir.

Dunkelyd fra hjulopphenget: Gå over forstilling, ikke mulig og fastlå uten å sjekke over hele for og bakstillinga.

Gul lampe: Som regel motorlampe eller abs lampe, les ut feilkoder.

Høy motortemp: Dårlig vannpumpe, lite kjølevæske, termostat som sitter fast i delvis åpen stilling

Blå røyk fra eksosen: Deffekte ventiltettninger for eksempel, olje kommer inn i forbrenningskammeret.

 

 

Bremsene er svake: Ta bremsetest, muligens caliper eller sylindere som sitter fast

Mil lampe virker ikke: Skift pære, sjekk at det er strøm der

Motor trekker dårlig: Start med diagnose

For høy avgass: Hvilken av verdiene er det snakk om

Rød lampe: Kan være mye, lading, bremsevæske o.l

Trekker til siden under bremsing: feil spissing for eksempel. Eller lavt lufttrykk

Svake bremser: Mulig lekkeasje av bremsevæske

Abs lampa lyser: Les ut feilkoder

 

 

Feilslitte dekk og trekker til venstre: For mye positiv camber v.s foran

Rødt lys i dashbord: Spørs hvilket det er

Skift bremselyspære

Tungstartet på vintern: Diesel eller bensin. glødeplugger, tempføler

Ulyd i humper: Gå over for og bakstilling

Velg dekk fra kjente merker

 

 

Bilen er tungstartet: Diagnose først

Dunkelyd: Gå over for og bakstilling

Oljetrykkslampen blinker: Dårlig kontakt til følern, lite olje, lite oljetrykk. Måle oljetrykk

Utslitte dekk: Dekk av kjent merke

Trekker til høyre: Feil spissing h.s foran, feil camper

Motortemp er den samme: Feil på føler på instrument, termostat

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt bensinforbruk: Ta diagnose. Mål avgass først også ta det derfra

Skjelver ved igangsetting: Kanskje feil på dobbeltmassesvinghjul eller utløserlager

Hopper ut av gir: Husker ikke helt hva som gjør det, men mulig slitte syncroringer slik at den ikke står ordentlig i gir.

Dunkelyd fra hjulopphenget: Gå over forstilling, ikke mulig og fastlå uten å sjekke over hele for og bakstillinga.

Gul lampe: Som regel motorlampe eller abs lampe, les ut feilkoder.

Høy motortemp: Dårlig vannpumpe, lite kjølevæske, termostat som sitter fast i delvis åpen stilling

Blå røyk fra eksosen: Deffekte ventiltettninger for eksempel, olje kommer inn i forbrenningskammeret.

 

 

Bremsene er svake: Ta bremsetest, muligens caliper eller sylindere som sitter fast

Mil lampe virker ikke: Skift pære, sjekk at det er strøm der

Motor trekker dårlig: Start med diagnose

For høy avgass: Hvilken av verdiene er det snakk om

Rød lampe: Kan være mye, lading, bremsevæske o.l

Trekker til siden under bremsing: feil spissing for eksempel. Eller lavt lufttrykk

Svake bremser: Mulig lekkeasje av bremsevæske

Abs lampa lyser: Les ut feilkoder

 

 

Feilslitte dekk og trekker til venstre: For mye positiv camber v.s foran

Rødt lys i dashbord: Spørs hvilket det er

Skift bremselyspære

Tungstartet på vintern: Diesel eller bensin. glødeplugger, tempføler

Ulyd i humper: Gå over for og bakstilling

Velg dekk fra kjente merker

 

 

Bilen er tungstartet: Diagnose først

Dunkelyd: Gå over for og bakstilling

Oljetrykkslampen blinker: Dårlig kontakt til følern, lite olje, lite oljetrykk. Måle oljetrykk

Utslitte dekk: Dekk av kjent merke

Trekker til høyre: Feil spissing h.s foran, feil camper

Motortemp er den samme: Feil på føler på instrument, termostat

 

Tusen takk for at du tok litt tid til å skrive dette. Blir ikke noe bedre enn det ! :)

- Audi A6 C5 Turbo , GReddy Dumpventil , Chippet til 210HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår