Gå til innhold

Grand Vitara XL7 2.0 2003 mod: Dårlig accelering - død bil.

Ranger emnet


Frank Olav

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en meget treg bil.Er klar over at XL7 ikke er av verdens raskeste biler, og er derfor blitt vant med at den er treg. Reagerte da litt på en kompis som prøvde bilen og holdt på å få sjokk da den var så "død". Han hadde prøvdandre XL7 av samme årsmodell, og de var mye raskere.

 

Dette gjelder spesielt fra tomgang opp til 3000 omdr. Den er veldig treg her. Men når den bikker 3000 omdr. så kommer den litt bedre. Selv om det heller ikkeer noe å skryte av.

 

Harsenere tiden også opplevd at bilen ikke vil starte.Den bare står og kinner. Gjelder spesielt når det er kaldt ute. Men det skjer også når motoren er varm.

Pga av dette har jeg fått skiftet høytrykkspumpe ( sikkert det samme som dieselpumpe). Uten noe bedring.

 

 

For 2år siden skiftet jeg clutch. Den fungerteda bra etter den ble ny.Men når registerremen og høytrykkspumpen ble skiftet så har vandringen på clutchpedalen endret seg. Den tar nå mye lenger ute enn det den gjorde før.Det erkun snakk om 3 cm vandring før pedalen tar.

 

 

 

Er det noen som har noen gode råd på hva jeg kan gjøre ?? Virker ikke helt som det lokale Suzukiverkstedet vet hva de skal gjøre heller.

 

 

mvh

Frank Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere tråder på XL7 som drar dårlig her. Les igjennom de. gidder ikke skrive ALT en gang til. Men hvis du har vært på ett suzuki verksted så bør de vel vite feilen, eller ha noe å gå etter ang at den drar dårlig. Vanlig feil på XL7.

 

Og at clutchen din plutselig får lenger vandring etter bytte reg.reim og høytrykkspumpe har ingenting med det å gjøre. Da har de i såfall gjort noe annet. Da må de ha demontert clutch pumpa eller noe å fått luft i systemet. CLutchen blir ikke slitt over natta..

 

At den er vanskelig å starte når kald er jo typisk høytrykkspumpe. Ett verksted sjekker trykket på pumpa mens den kinner, å da finner ut om pumpa er dårlig eller ikke.. En annen typisk feil er jo glødeplugger. Disse bør også byttes. Men det kan være en risiko da disse kan ryke fort..

 

 

Lykke til.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår