Gå til innhold

luftmengemåler (lmm) golf 1.4

Ranger emnet

palgrave

Anbefalte innlegg

Den skal sitte på slangen fra luftfilteret til gasspjeldhuset om du har da,min 1.6 AZD som har samme blokk og topp som noen av 1.6L har MAP måler som sitter på venstre side av motoren(inne for firkanten følg oljepeilerøret til plastrør går inn i stålrøret)

[ATTACH]38637[/ATTACH]

[ATTACH]38638[/ATTACH]

Slik ser MAP ut,venstre side av motor ved peilestaven

[ATTACH]38639[/ATTACH]

Slik ser luftmengdemåler ut om du har det,denne sitter på store slangen fra luftfilterboksen.

Skriv hvilken motorkode du har,da er det lettere og hjelpe :-)

post-68654-1380485505174_thumb.jpg

post-68654-13804855051804_thumb.jpg

post-68654-13804855051869_thumb.png

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at turtallet faller veldig når jeg trykker inn clutch og bremser, av og til faller det så lavt at bilen kveles – ned mot 400-500.

Hva tror du dette kan skyldes? Har skiftet plugger, det hjalp – men det trenger ikke være direkte relatert.

Bilmodelltype VW GOLF 75 Hk

Effekt hk 75

Volum cm3 1390

Sylindrer 4

Drivmiddel Bensin

Karosseritype Stasjonsvogn

Motorkode AHW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rett over askebegeret er det ett deksel(under varmeapparat betjeningen)

ta av dekselet og der ligger det ein obd2 plugg.

Du får skannere på ebay til 200-300kr som leser og sletter koder,du får også usb til pc til rundt 100kr men de krever innstalasjon av drivere og programvare.

Biltema har to stk ein til 399kr som man får opp koder men må slå opp i bok for og finne ut hva koden betyr.

Den til 999kr er eg usikker på om du slå opp for og se hva koden betyr men den er bedre enn den billige.

Denne skal eg kjøpe meg den er bra og sier hva kodene betyr:Autel MS509 Diagnostic OBD2 Fault Code Reader Scanner | eBay

Hvilken du skal ha er litt etter hvor intresert du er i dette,men den på ebay vil du få igjen pengene om du bestemmer deg for og selge da den er mye dyrere her i norge.

Skal du bare bruke denne noen ganger kan den på biltema kansje være god nok,lykke til.

Peugot 407SW

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut som din har LMM,har du likt det motordekselet eg har lagt bilde ut av på toppen her?

For da ligger luftfilteret inne i motordekselet i stedet for venstre side i motorrommet(ovenfor batteriet).

Har du likt det dekselet bare det står 1.4 16V skal bilen din ha MAP føler som eg har nevnt tidligere,er sånn det er på min.

Ny MAP selges BLA på mekkonomen,meca. til rundt 1000kr.

EDIT:

Men selges også i her:http://www.reservedeler24.co.no/metzger-1811319.html koster 250kr+220frakt

er fast frakt hos reservedeler delen sendes fra tyskland

Endret av rainman

Peugot 407SW

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAP skal ligge nede ved peilestaven(der plasrører går inn i stålrøret),du må fjerne luftfilterboksen den står inne i innsugsmanifoilen på siden.

Vanskelig og forklare nøyaktig,men du ser den når luftfilterboksen er borte.

Den er festet med to torxy skruer(på min iallefall),fjern de og dra den ut.

Om du rengjør den,virker det ei veldig kort stund så blir det likt så her er det bare og kjøpe ny om den er øydelagt.

Lykke til :-)

Peugot 407SW

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider