Gå til innhold

motorlampe lyser, lambasonde...??

Ranger emnet


eriksenpassat

Anbefalte innlegg

Sjekk ledningene til lambdasondene og mål strøm,er sikkert andre her som har bedre peil på hvor mye strøm og motstand du skal ha i de forskjellige ledningene.

Hvor har du kjøpt lambdasondene og er det orginale evt universal?

Sjekk att ledningene ikke er løse og har kommet i kontakt med eksosanleget,eg sjekket ledningene fra lambda til ECU

men i mitt tilfelle var det EGR ventil som tullet i tilleg til sondene.

Skriv også motorkoden din så er det lettere for de som har kjennskap til akkurat din motor og svare.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leaded fuel was used where unleaded was called for

A damaged or failed oxygen sensor (HO2S)

Downstream oxygen sensor (HO2S) wiring damaged or connected improperly

The engine coolant temperature sensor is not working properly

Damaged or leaking exhaust manifold / catalytic converter / muffler / exhaust pipe

Retarded spark timing

The oxygen sensors in front and behind the converter are reporting too similar of readings

Leaking fuel injector or high fuel pressure

Cylinder misfire

Oil contamination

 

Possible Solutions

 

Some suggested steps for troubleshooting a P0420 error code include:

Check for exhaust leaks at the manifold, pipes, catalytic converter. Repair as required.

Use a scope to diagnose the oxygen sensor operation (Tip: The oxygen sensor in front of the catalytic converter normally has a fluctuating waveform. The waveform of the sensor behind the converter should be more steady).

Inspect the downstream heated oxygen sensor (HO2S), replace if necessary

Replace the catalytic converter

 

Overall probably the biggest mistake vehicles owners make when they have a P0420 code is to simply replace an oxygen sensor (H02S). It is important to do proper diagnosis so you're not wasting money replacing parts unnecessarily.

 

We strongly recommend that if you need to replace the catalytic converter that you replace it with an OEM unit. Second choice would be a high-quality replacement part. There are many stories in our forums where folks replaced the cat with a cheaper aftermarket one only to have the code return shortly thereafter.

 

One thing to note is that many vehicle manufacturers offer a longer warranty on emissions-related parts. So if you have a newer car but it's out of it's bumper-to-bumper warranty, there still may be warranty on this type of problem. Many manufacturers give a five year, unlimited mileage warranty on these items. It's worth checking into

 

Ser det står mye om katalysator ved denne feilkoden men LMM er også mulig

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår