9nicolai Skrevet Mai 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2013 Hei! Skal kjøpe min første bil nå. Problemet er bare at jeg lurer litt på hvilken bil jeg skal velge. Har bestemt meg for at det enten skal være en Volvo Amazon (69/70-mod) eller BMW E12 520 (har sett på en 75-mod som er akutell). Jeg kjøper ikke bil av praktiske grunner, men for å kose meg med det ;). Derfor lurte jeg på hvilken av disse bilene som er mest kurant? De tre tingene jeg legger vekt på er; at den er nogen lunde enkel slik at jeg kan mekke litt på den selv, at bilen er driftsikker og kjøreglede. Trenger rett og slett bare noen innspill. Er litt usikker på driftsikkerheten på BMWen iforhold til Amazonen? Takker for svar :) Nicolai Legger ved to snadder-bilder. Siter 1965 Volvo 121 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Mai 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2013 viktigste du må tenke på er vel deletillgang, ikke alle av de gammle gode som det er lett å få deler til lengre :-) Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2013 Amazon fra 69/70. Ta vare på den og ikke fall for trimming utenom sport-oppgradering. Amazon har stil... Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9nicolai Skrevet Mai 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2013 Begge bilene har godt med tilgang på deler, så det er jeg ikke bekymret over :) Jeg syntes også at amazonen har mer stil, men lurer på om BMWen er mer "kjøreglad"? Siter 1965 Volvo 121 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars70 Skrevet Mai 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2013 BMW,n er jo en mye mere moderne, sikrere og komfortabel og kjøre enn Amazonen da.Men tror at Amazonen har litt bedre deletilgang en BMW,n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel-V Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Skjønner at du står oppe i et vanskelig valg her ja! :) Jeg ville nok tatt Amazonen! Det er en bil som sitter godt nede i folkesjela til oss nordmenn! Kjører du en Amazon, vil folk ALLTID snu seg etter deg på vegen! Amazonen er også en bil det er lett få til å bli unik, med enkle grep. Du har også Volvo Car Club Norway som merkeklubb, en klubb med et enormt internettforum hvor du kan få svar på det du måtte lure på. Medlemsskap hos VCCN koster også bare 300,- i året (du trenger ikke bli betalende medlem for å bruke forumet, men anbefaler deg å bli det, for da får du redusert pris på treff, samt tilgang til masse rabattavtaler!) Legger ved to bilder fra Sørlandstreffet som jeg var på i går: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Spock Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Helt klart Amazonen, glemmer ikke fatterns 122S 61 modell i original 2 farget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9nicolai Skrevet Juni 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2013 Da ble det Amazon :) 121 1965. Skal oppgraderes til Sport. Siter 1965 Volvo 121 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9nicolai Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2013 (endret) [ATTACH]39112[/ATTACH] Skal få tatt noen ordentlige bilder snart :) Helt rustfri og gått kun 84 000! Endret Juni 17, 2013 av 9nicolai Siter 1965 Volvo 121 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9nicolai Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2013 Her er enda et bilde :) Har ikke gjort noe spesielt med den enda. Har bestilt litt artig ekstrautstyr derimot. [ATTACH]39495[/ATTACH] Siter 1965 Volvo 121 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg