Lucifer* Skrevet Mai 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2013 Hei! Før jeg begynner å snuse tenkte jeg å spørre her :) Altså, motoren går helt greit opp til 2500-3000 r/min, da mister den draget og begynner å fuske, og så sluker den bensin. Min umiddelbare tanke er at det ikke er olje på gasseren, sånn at stempelet ikke går opp, og at den dermed suger til seg alt for fet blanding. Med fusking så mener jeg at den går fryktelig ujevnt, og spytter, omtrent samme ulyder som om den suger falsk luft eller mangler gnist på en sylinder. men som sagt dukker fenomenet opp først når den får litt turtall. har prøvd å ruse motoren opp på turtall også når bilen står stille, og motoren drar seg saaaaakte opp i turtall da også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomkri2 Skrevet Juni 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 heisann. skru av lokket på forgasseren og sjekk den "balja" som ligger oppe i gasseren. (altså den store gummi skåla) Sjekk den grundig for hull revner. hvis det er ett lite hull på den vil motoren starte fint og klare litt turtall. men så fort man prøver og gi mere gass så klarer ikke gasseren og henge med pga den hulle. så sjekk dette hvis du ikke har fått fikset det. hvis det er hul i denne så skal man få kjøpt ny på volvo forhandler for 150kr typ :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg