Gå til innhold

Bytte ut Audi Concert

Ranger emnet

Sindre S

Anbefalte innlegg

Min bil: 1999 Audi A6

Jeg har Audi Concert (m/6 disk CD-veksler) i bilen fra før, er nok ikke BOSE, og har tenkt litt på å bytte den ut med denne: JVC bilstereo 1-DIN KD-R741BT - Lefdal

Må jeg ha noe adaptere for at dette skal gå, og eventuelt hvor man får tak i det? Det er standard høyttalere i bilen, to i hver dør.

Audi Concert'n har forresten gått i "SAFE-mode", hvordan fikser man det? Det er greit å ha den i orden med tanke på salg av bilen en gang i tiden, men er ikke det som er viktigst nå.

Eventuelt forslag til andre bilstereo som egner seg bedre i bilen min?

Jeg må ha bilstereo med bluetooth-tilkobling, siden jeg bruker mobilen til musikk.

Jeg er ute etter bilstereo som utnytter høyttalerne i bilen like godt som Audi Concert'n gjorde, den fikk frem veldig bra lyd.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første, den JVC er ikke noe å bruke pengene på. Få tak i en Pioneer eller Alpine spiller. Om du kan bruke phono kabel mellom spiller og mobil så er Pioneer X6500DAB et godt valg.

Alt er nesten plug and play. Strøm og høytaler kontakt bak på spilleren passer rett over. Har du høytalere i bakdør og bass i bagasjen må du ha en adapter. Denne ligger på 4-500kr på bil xtra (Der jeg kjøpte min). Noe annet du trenger er deksler på siden av spilleren. Originale spilleren er noe større enn en vanlig 1DIN spiller. Disse får du også kjøpt hos f.eks bil xtra.

Jeg fikk veldig mye bedre lyd da jeg satte inn en Pioneer X6500DAB i min A6. Jeg hadde lik høytaler pakke originalt som du har. Men 100 ganger bedre ble lyden da jeg satte inn Focal høytalere i dørene forran, fjernet høytalerne bak. Dempet dørene. Fikk forsterker på alt, og en Focal bass bak.

Det at spilleren har gått i safe mode er vel pga du har tatt strømmen og må taste inn koden?

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer X6500DAB kan være en mulighet ja. Jeg klarer meg fint med 3.5mm-/aux-kabel.

Jeg har 2 høyttalere i hver dør, en stor (6"?) og en liten. Har ikke bass om det ikke er en standard som er gjemt en plass, men jeg må vel ha et adapter uansett. Har du en link til adapter og de dekslene jeg må ha?

Jeg tok ut Audi Concert spilleren for å se og den ble strømløs ei lita stund. Hvor finner jeg koden for å låse den opp igjen? Det er ikke så nøye, men er greit å ha litt lyd i bilen til jeg får kjøpt ny spiller. Tror kanskje jeg skal gå for en Pioneer X6500DAB, den ser jo veldig grei ut og er jo et pluss at den har DAB-radio også.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har X6500DAB i bilen min, og overfører musikk via aux kabel. Ikke noe problem det. God lyd, fantastisk radio. Lyset i spilleren matcher Audi lyset i dashbordet.

Om du har en bass så skal den stå i høyre rom bak i baggasjen. Har du ikke det ville jeg ha ventet med adapteret. Teste uten, se om alle høytalerne virker da.

Elutstyr.no - Nettbutikk og butikk for hifi og bilstereo - ACV Audi Radioadapter A4,A6,A8 (Stk) - Bilmerkespesifikke adaptere - Adaptere - Bilstereo og batteri

281320-01-Audi_Adapter.jpg

De dekslene kan også kjøpes i bil butikker. Må kanskje bestilles

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen på lyset kan vel endres på?

Men uansett...

Var nettopp å så i høyre rom i bagasjerommet, der sitter det faktisk en liten standard audi bass-høyttaler. Visste ikke at det var en bass-høyttaler, jeg trodde det var noe helt annet. Jeg har hatt bilen i kun 3 uker, har sett i rommet der før uten å tenke så mye over hva det var. Så da må jeg vel ha et adapter.

Du har vel ikke sånn helt tilfeldigvis en link til det adapteret?

Tror jeg stikker på expert og kjøper en sånn X6500DAB i morgen. Koster kr. 1499, fant ingen som er betydelig billigere uansett.

Bilstereo - PIONEER DEHX6500DAB BIL STEREO - expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV Boden i sverige selger den til 1399, men 1499 er ingen dum pris.

Man kan bytte farge ja, VELDIG mange farger.

Her er adapteret.

Elutstyr.no - Nettbutikk og butikk for hifi og bilstereo - ACV Audi aktiv system adapter Mini-ISO - A3,A4, A6,A8, TT - Bilmerkespesifikke adaptere - Adaptere - Bilstereo og batteri

Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller jeg fra sverige så kommer det vel frakt på kr. 100 ++ uansett.

Adapteret må vel bestilles.

Etter å ha sett litt nærmere på siden med de dekslene du linket til, så ser jeg at det står "A6 til 05/97".

Så fant jeg denne: Elutstyr.no - Nettbutikk og butikk for hifi og bilstereo - ACV Audi Radioadapter A2,A3,A4,A6 (Sett) - Bilmerkespesifikke adaptere - Adaptere - Bilstereo og batteri

Der står det "A6 11/97 til 11/2000". Lurer litt på om jeg må ha sist nevnte?

Men, om du selv har de du linket til og vet at de passer, så er det vel like greit å gå for dem for å unngå skruene i den jeg fant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh faen...det var billig...

Jeg ble så lei av at det var stille i bilen, så jeg dro til expert og kjøpte stereoen der. Har testmontert den, passet egentlig veldig greit, den sitter godt i bilen så jeg tror jeg dropper de dekslene. Lyden; helt fantastisk selv om jeg bare fikk inn lyd på de to store høyttalerne fremme.

Så da er det vel bare å bestille det adapteret og prøve å få lyd i alle høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle høyttalerne i dørene framme og bak, + bass i bagasjerom i drift. Jeg kjøpte adapter hos bilradiospesialisten i bergen, fikk også hjelp av dem til å montere det siden jeg ikke er ekspert på sånt. Veldig god service hos dem, og de hadde også veldig god greie på bilstereo der.

Jeg er kjempefornøyd med spilleren, veldig god lyd i bilen nå. TKarlsen, takk for hjelp og anbefaling av spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider