Gå til innhold

Volvo V40 1998 1.6 (drivstoff?)problemer.

Ranger emnet


Kaherio

Anbefalte innlegg

Har en 1998 Volvo V40 1.6 som nylig fikk et par problemer.

 

Den har fungert veldig bra siden jeg fikk den for 2-3 mnd siden. Den har gått i overkant av 240000.

 

Det begynte med at jeg kjørte til butikken, og da jeg skulle kjøre derfra igjen, så ble turtallet på tomgangen veldig lavt(nærmere 500), og bilen begynte å riste(antageligvis pga turtallet). Prøvde å kjøre igang, men motoren kvelte veldig lett, og når jeg først kom meg av gårde, så klarte ikke bilen å dra på. Det gikk ekstremt tregt frem til jeg kom opp i 2 gir, og rundt 40 km.

 

Dette vedvarte frem til jeg fikk kjørt tilbake og satt den fra meg. Sjekket pluggene, og ingen av de ga gnist, så etter 2t ble de byttet(alle 4). Bilen gikk da som ei kule på den 10 min test kjøreturen jeg tok. Satt fra meg bilen på butikken på vei hjem, og da jeg startet opp igjen så var det samme problem.

 

Da jeg kom meg hjem, så så jeg at motoren begynte å bli varmere, og etter jeg hadde stoppet, så røyk det en svakt blåaktig røyk fra undersiden av bilen. Testet å se om eksospotta var tett, men det var bra trykk der. Skal også sies at det lukter ganske surt fra bilen. Virker ikke som det er bensin det lukter.

 

Har forresten sett på olja, og den ser fin ut.

 

Noen som har en idè om hva det kan være? Har sett litt rundt, og det kan tyde på bensinpumpa/kondens/problemer med bensintanken.

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd litt frem, og det kan virke som at når bilen kommer ordentlig i gang(blir varm), så (foreløpig) stopper jeg bilen, og når jeg starter, så begynner den som nevnt over.

 

Fant ut at den ene coilen ikke har gnist når dette skjer, den andre fungerer helt fint. Er det noe underliggende problem, eller er det bare å bytte coilen? Har ikke mulighet for å koble til instrument på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår