Gå til innhold

Drifting med forskjellige Differ

Ranger emnet


Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Har fått en mere eller mindre ufrivillig testing av "amatør drifting" med forskjellige typer differ i det siste.

 

392793-bilde4-autodb5.jpg

 

Dette er da bilen det er snakk om, da jeg kjøpte den satt det diffbrems på den, som tok kvelden ganske fort etter litt hard bruk.

 

Drifting med diffbrems: sitter 25% sperre på en 535 E28 etter det jeg har blitt fortalt, så lenge den fungerer er den herlig å drifte med, bilen slipper fint og rolig, man trenger ikke provosere mye for å få ut baken hvis man gir på litt. Veldig balansert og kontrollert

 

Drifting uten brems eller sperre: Er knotete, man må provosere masse for å få ut baken, dvs kaste litt på bilen/komme inn i sving med høyere fart, power slide blir mere knotete, Får man først bilen til å skli så føles det ganske likt som brems da begge hjulene da som regel vil spinne ved pådrag, en gang i blant spinner kun ett hjul, det gjør at drifting med vanlig diff blir litt uforutsigbart etter min mening.

 

Drifting med ESAB sperre: Jeg tyvlånte en standard diff fra en 82 E28 prosjektbil en kompis holder på med som jeg fikk sveiset hos en med litt skikkelig sveiseapparat. Fikk hjelp av en kompis til å tilpasse diffen da 1985 og 1982 E28 er litt forskjellig. Jaja. Drifting med sveiset sperre er helt knall, baken kommer veldig fort ut, men den er alikevel forutsigbar. Det kreves mindre HK for å drifte virker det som, (bruker mindre gass) Det ene hjulet har jo på en måte allerede løsnet i inngangen av svingen. hvis man triller inn i en sving føles det som om bilen understyrer en del, gir man litt gass blir den nøytral og fin. et stort plus er at rattet blir veldig selvopprettende. Ikke snilt på drivaksler og foringer da, håper jeg finner noen aksler på høggern etterhvert.

 

Er ikke sikker på om jeg liker Sveis eller brems best. Tror nok jeg går tilbake til brems når jeg får fikset den..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår