Gå til innhold

500E w124 vurdering?

turbotom

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en utollet (kun momset til landet) 92 modell 500E som jeg har stående i garasjen. Dette er litt av et prosjekt. Motor har defekt toppakning (muligens defekt topp), den mangler fangere, har rust osv osv.

Den er nå under oppussing, men siden motoren trenger såpass mye pleie så har tanken på å selge bilen i deler streifet meg.

Mest sannsynlig så blir det lagt penger i dette og bilen blir stelt i stand, men alikevel vil jeg høre med merce-folket hva dere synes. Det skjærer meg DYPT inn i hjerterota bare tanken på å dele opp en sånn bil, så er det sagt.

Hva er en slik bil minus framskjermer, bakskjermer og interiør verdt? Altså kun karosseri med mulig defekt motor, bra girkasse og komplett drivlinje. Er det noen som kan ha bruk for ånt og har en formening om hva det kan være verdt?

Sier det igjen; kun en tanke. Ikke skyt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. vegrer meg for å legge dette ut på rene mercedes-forum. Å dele opp en slik en er å banne i kjærka for dem. Er jo helt enig da selvfølgelig :)

Er så forbanna vanskelig å finne deler til en sånn bil uten å måtte gjøre seg fullstendig blakk! ;) Men, blir vel bil av denna også regner jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke, er vel at M119-motoren er det vel ganske dyre deler til, er det ikkje det?

At det er helligbrøde å kutte opp en slik bil er det vel ingen tvil om.

At man kan bruke skjermer på en vanlig 124 er det jo ingen tvil om, men disse har jo bakflyttet torpedo for korrekt vektfordeling, annen kardangtunell for å få plass til eksosn, sømsveisede karosseriskjøtet osv.

Min tanke, er at enten fikser du den opp sjølv og har en skikkelig ekte 124.036, eller så selger du den koplett til noen som gjør det. Dele den opp er jo ikkje bare en Mercedes, men noe av det mere spesielle, blir ikkje bygd maken igjen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...