Gå til innhold

Røyk fra venstre forhjul

Ranger emnet

dzknn

Anbefalte innlegg

Under kjøreturen til jobb merket jeg at det ristet litt i rattet. Da jeg kom fram luktet det svidd gummi og kom røyk fra venstre forhjul.

Jeg har ingen peiling på bil, men regner med at synderen er bremsen. Er dette noe jeg kan kjøre hjem med eller bør jeg bare få noen til å hente den?

BMW 316i og bremsene ble byttet for rundt et år siden. Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bremsa kjøle seg ned, kjør sakte og stopp ofte så den får kjøle seg ned. Så går det nok bra.

Men regn med at du må bytte skivene framme, de har helt sikkert blitt skeive. Og klosser. Og du må nok bytte caliper på den sida problemet ligger.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bremsa kjøle seg ned, kjør sakte og stopp ofte så den får kjøle seg ned. Så går det nok bra.

Men regn med at du må bytte skivene framme, de har helt sikkert blitt skeive. Og klosser. Og du må nok bytte caliper på den sida problemet ligger.

Kan dette stamme fra da bremsene ble byttet i fjor, og er dette noe jeg burde forventet dekket av de som utførte arbeidet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis caliperne ble byttet for 1 år siden, har man en sak ja. Hvis ikke er det nok å regne som normal slitasje, de kan jo være gamle.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider