Cchris Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Når jeg skal starte min Golf 2 GL på morran, så er det litt tikking i motoren. Varer ca. 2- 3 sekunder etter start. Dette er kun ved kaldstart. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Noen tips/ råd? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Hvis du har hydrauliske ventilløftere, kom i 86, så er vel det normalt at det tikker et par sekunder etter start. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Er ventilløfterne dine som klaprer, de begynner å bråke når de blir slitt eller når oljen er gammel og sur, eller av feil type. Hva slags olje bruker du? Har god erfaring med Pennzoil 5-40 fullsyntet. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet April 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by trra Hvis du har hydrauliske ventilløftere, kom i 86, så er vel det normalt at det tikker et par sekunder etter start. Det er en 86 modell ja.. Golf 2 1.6 GL Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet April 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by SpeedWell Er ventilløfterne dine som klaprer, de begynner å bråke når de blir slitt eller når oljen er gammel og sur, eller av feil type. Hva slags olje bruker du? Har god erfaring med Pennzoil 5-40 fullsyntet. Veit ikke åssen olje det er på den nå.. Har ikke hatt golfen så lenge så jeg har ikke fått tatt et oljeskift enda. Men funker det med fullsyntestisk olje på gamle biler da? Har hørt at det spiser opp pakninger osv. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eelo Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Skjer med bilen min og når det er kaldt om morgenen... 86 1.8 CL... Fikk samme beskjeden på verkstedet om ventliløfterne.. fylte på olje så gikk det over etter en stund..:) Nå bruker jeg Shell helix olje.. men har hørt at det er noe dr*tt... så jeg må vel skaffe noe bra olje.. noen som har forslag? Siter 94 Pug405GTX x -86 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Fyll på helsyntetisk olie både på gear og motor! Da blir bilen din happy, spesielt til vintern når det blir kaldt. Helsyntetisk olie kan nok hjelpe litt med en gang men det kommer raskt tilbake pga at tikkinga du hører er ventil løftera som har tømt seg for olie mens bilen har stått stille. Da må du få trykk på olia igjen for at de skal være stille. En ny løfter vil ikke tømme seg for olie på samme måte. Derfor slipper du tikkinga ved oppstart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet April 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Så det er ikke så dumt med helsyntetisk olje på gamle biler som mange skal ha det til da? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Helsyntetisk olie er helt konge! Den koster litt mere å kjøpe men den kan kjøres 5 - 6 ganger så langt mellom olieskiftene. Ingen skal få meg til å fylle vanlig olie på min bil noen gang. Det er bare tull at gamle biler ikke tåler helsyntetisk olie. Min forrige Golf var en GL 90 hk. Da jeg kjørte den til høggern pga masse rust hadde den gått over 450000 på helsyntetisk olie. Den gikk kjempefint og brukte ikke olie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Helsyntetisk olie er helt konge! Den koster litt mere å kjøpe men den kan kjøres 5 - 6 ganger så langt mellom olieskiftene. Ingen skal få meg til å fylle vanlig olie på min bil noen gang. Det er bare tull at gamle biler ikke tåler helsyntetisk olie. Min forrige Golf var en GL 90 hk. Da jeg kjørte den til høggern pga masse rust hadde den gått over 450000 på helsyntetisk olie. Den gikk kjempefint og brukte ikke olie;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet April 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Takker for svar! Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juni 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Jeg har bytta til ny olje nå, siden jeg ikke visste når det var gjort sist, men etter jeg bytta olje så kan jeg høre litt ventil-tikking mens motoren er varm også (Det var ikke sånn før jeg bytta olje!?). Fylte på del-syntetisk olje. Jeg kan høre det litt på tomgang, men ikke når jeg kjører. Hvor lenge kan motoren holde med litt ventil-tikking? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Kjør motoren varm, og hold den på 3000rpm i 5 minutter. Det skal ifølge Møller lufte ventilløfterne. Kanskje det hjelper! Helt du på olje med samme viskositetsgrad? Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Jeg skiftet ventilløftere - lett jobb egentlig. Tok vel 1,5 time. Satt da også på ny reg reim. 1000 kr for nye løftere sies det ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juni 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by SpeedWell Kjør motoren varm, og hold den på 3000rpm i 5 minutter. Det skal ifølge Møller lufte ventilløfterne. Kanskje det hjelper! Helt du på olje med samme viskositetsgrad? Først kjøpte jeg noe olje på bilextra.. husker ikke åssen merke. Også kjøpte jeg valvoline som skulle være mye bedre kvalitetsmessig. Det var likt på begge to. 10-40 eller noe hvis jeg ikke husker feil. Trenger den feitere olje eller? Skal prøve det du sa med å lufte ventilløfterne imorgen. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.