SpeedWell Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Jeg har brukt Pennzoil Performax 5-40 Fullsyntet på mine motorer mot tikking, og det har fungert bra. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juni 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by Sonick Jeg skiftet ventilløftere - lett jobb egentlig. Tok vel 1,5 time. Satt da også på ny reg reim. 1000 kr for nye løftere sies det ... Må du ikke stille inn ventilene også da? Er ikke det vanskelig hvis man ikke har peiling på det da? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juni 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by SpeedWell Jeg har brukt Pennzoil Performax 5-40 Fullsyntet på mine motorer mot tikking, og det har fungert bra. Hmm.. Hadde du samme tikking på din? (litt når den var varm også?) Det er jo så jæ**** irriterende! :mad: :( Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Hydrauliske løftere er selvjusternde. Dårlig oljepumpe eller oljelekkasje kan også gjøre at motoren tikker pga. lavt oljetrykk. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juni 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by SpeedWell Hydrauliske løftere er selvjusternde. Dårlig oljepumpe eller oljelekkasje kan også gjøre at motoren tikker pga. lavt oljetrykk. Så hvis jeg kjøper nye løftere så er det bare å putte dem på og kjøre? Har ikke noe oljelekkasje, men jeg veit ikke åssen oljepumpa er. Hadde ikke dem røde lampa i instrument-panelet lyst hvis det var dårlig olje-trykk da? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Bare å bare.. du må ha ut kam'en. Det kan jo være litt av en jobb for en uten peiling, mest fordi du må stille inn igjen registeret etterpå. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juni 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by SpeedWell Bare å bare.. du må ha ut kam'en. Det kan jo være litt av en jobb for en uten peiling, mest fordi du må stille inn igjen registeret etterpå. hehe.. ok. jeg bare lurer og spør jeg. ;) alle må jo lære en gang..:D :rolleyes: Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Tikking om morgen på en 86 mod. er helt normalt :D Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juni 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by rally Tikking om morgen på en 86 mod. er helt normalt :D Hadde det bare vært tikking om morgen så...:rolleyes: Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Fyll på helix ultra olje det er den beste.. Du kan også prøve å kjøpe Tunap å helle på. det heller du på før du bytter olja så skal motoren stå å svive seg varm med den på ca 30min deretter skifter du olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Originally posted by Cchris Hadde det bare vært tikking om morgen så...:rolleyes: det er en gammel bil.. irriterte meg blå på tikking fra gamle bilen jeg også men jeg bare ga faen til slutt.. og det ville jeg gjort hvis jeg var i dine sko å :) vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Originally posted by SpeedWell Bare å bare.. du må ha ut kam'en. Det kan jo være litt av en jobb for en uten peiling, mest fordi du må stille inn igjen registeret etterpå. Tror snart jeg tar det i blinde :) Satt foresten en 272 graders kam i min i samme slengen - å nå går den som bare f... dere nekter vel på det - men er 100% sikker på at jeg skal dra glatt fra en vanlig gti - og bortimot holde en 16v ... Justerte også til 22 graders fortenning :cool: Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juni 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Originally posted by Sonick Tror snart jeg tar det i blinde :) Synd at du bor i Haugesund da... :rolleyes: :D Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmee Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Originally posted by SpeedWell Jeg har brukt Pennzoil Performax 5-40 Fullsyntet på mine motorer mot tikking, og det har fungert bra. 5w olje er vel litt tynn til å bruke på en gammel motor er den ikke? Prøvde det på en 83 mod som bare var gått 100 K. Etter to dager tikket det som bare faen i ventilene. Så også tegn til slitasje når jeg tok av olje lokket byttet til 10w med en gang, og mye av tikkingen ga seg , men ikke helt. Byttet nettopp olje på 89 16v kr motoren min. Den hadde endel tikking og noen rier med klapring i fra ventil løfterene som har for vane med og av og til henge seg opp. Tilsatte en boks med valvoline hudraulic lifter consentrate etter to dager så har motoren blitt merkbart bedre, tikker mye mindre og den tidvise klapringen har forsvunnet helt. Så den rense saken fungerer, det er sikkert. Men vet ikke om den har noen bivirkninger ennå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juni 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Hvor får man kjøpt den boksen med valvoline hudraulic lifter consentrate? Bensinstasjon? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg