thomas12345 Skrevet Mai 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2013 hei. jeg har en Audi a4 1,8T 96mod. Lurte på hva som kan være lurt å gjøre/kjøpe når man justerer turbotrykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Chip/omprogrammering. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Som Einar sier, du får ikke justere noe som helst uten chip el. Dvs du kan justere opp ladetrykket, men bil går da i nødmodus og du sitter igjen md 50 hk. Du må ha chip/programvare som tillater høyere ladetrykk, samt mater bensin deretter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas12345 Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 hvor kan jeg kjøpe chip? hva koster det for en brukbar en?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Noen tusenlapper. Men for all del, ikke kjøp power bokser man kobler til. Gjør det riktig, lever bilen inn og få den reprogrammert :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas12345 Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 vist jeg leverer bilen inn til reprogramering, kan jeg justere turbotrykket da? kan det være lurt å kløpe ny eksos? Hva er er det som kan gå galt vist jeg kjøper billigst mulig chip/powerboks? har hørt at motorene pleier å ryke etter få uker med chip tuning er dette sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Nei, du kan/skal ikke justere turbotrykket. De som reprogrammerer bilen din juster turbotrykk, luft og bensin. Sånn at bilen får det optimale og da noen titalls hester mer. Om du har planer om å kjøpe nytt eksos anlegg burde du sette på det først. Kjøp da hele, ikke kun bak stussen. Da får de programmert bilen med ny eksos. Kanskje det er litt mer å hente der. Ny FMIC (intercooler) hjelper også Power boks lurer motoren. Den sender ut falske signaler at den får mer luft, og vil da pumpe inn mer bensin. Om du ber om den vanlige reprogrammeringa så vil du være på den grønne sikre siden. Men om du gjør som fettern min og mer om maks +++ så kan motoren ta kvelden (Noe hans gjorde etter 1/2 år). Men så klart, en chippet bil har mer effekt. Noe som kan gjøre at ting blir fortere slitt. Så det er viktig med service. Olje skift 1-2 ganger i året osv osv. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas12345 Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 ok takk for godt svar :) da er det bare og vente på lønning så skal det bli gjort onklig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg