Gå til innhold

Framfelgen blir varm etter kjøring

Berla2

Anbefalte innlegg

Hei

Opplever enda litt småproblemer med min nyinnkjøpte Berlingo 2000 modell.

Da jeg skulle sjekke og fylle luft i dekkene merket jeg at den venstre framfelgen var mye varmere enn den høyre. Da hadde jeg kjørt i ca 15 minutter på forhånd. Den høyre framfelgen var det litt lunk på, mens den venstre var ganske varm, i begynnelsen ikke så langt fra glovarm!

Jeg syns det er litt skummelt, så lurer fælt på hva problemet er?

Er det det at bremsen på venstre side henger litt?

Bilen drar ikke til noen sider ved bremsing...

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bremseklossene som sitter fast i føringa eller caliperen som sitter fast slik at det henger på litt.

Takk for svar!

Er dette eventuelt svære greier å ordne? Regner med jeg stikker innom verksted likevel, med mindre det koster mange store lapper...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om klossene sitter fast er det nok og demontere caliperen og rengjøre glideflaten og smøre det opp igjen. Er det calipern som sitter fast så kan du regne med 1500-2000 i utlegg.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om klossene sitter fast er det nok og demontere caliperen og rengjøre glideflaten og smøre det opp igjen. Er det calipern som sitter fast så kan du regne med 1500-2000 i utlegg.

Såpass ja...!

Hvor gale er det å kjøre med dette? Kommer uansett ikke til å kjøre mer enn ca 12 km om gangen, men det er vel ikke helt sunt å fortsette kjøringen?

Er litt avhengig av bilen den kommende perioden, så det blir litt vanskelig å levere bilen på verksted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok bare bli verre, om du kjører det så det blir varmt der også kjører rett i en vanndam så vil du få kast i skivene og må bytte de og. Det sliter også ekstra mye på bremseklossene. Er ingen krise å kjøre med en stund.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider