TKarlsen Skrevet Mai 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 Har enda ikke begynt å skru på bilen, men spør her sånn at jeg vet svaret og ikke gjør noe dumt da jeg skal starte Skal høyde justeringa på bak akslingen sitte under fjæra eller på toppen? Tar seg sikkert bare passe en vei, men vær sikker på at jeg klarer det umulige om jeg prøver :P Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mai 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 Skal vel være under,har iallefall vært det på alle eg har sett montert. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mb190s Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Her har jeg også et spørsmål jeg vil tilføre, det gjelder en passat 1.8t 97. På alle bilder jeg har klart og komme over så var justerings-skåla montert i toppen. Dette har jeg allerede gjort og det fungerte utmerket. MEN, det jeg var usikker på var om gummibelgen som satt oppi der skulle fjernes før montering? jeg fjernet den, og det fungerer fint, men skal den egentlig stå der? den nederste lot jeg være, da fjæra skulle stå rett ned på brua der i motsettning til oppe hvor skåla (som også har en gummiring på seg) skulle stå. Vi snakker forøvrig om TA Technix settet til 2990 fra Parts&Retards Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Jeg har også et nytt spørsmål. Hvordan er det å fjerne fjæra bak? Er det bare å klemme den sammen så er den løs? Klemme sammen ny fjær, sette den på plass og løsne opp? Ingen skru fester eller noe? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 (endret) Jeg har også et nytt spørsmål. Hvordan er det å fjerne fjæra bak? Er det bare å klemme den sammen så er den løs? Klemme sammen ny fjær, sette den på plass og løsne opp? Ingen skru fester eller noe? klemme sammen og jekke opp bilen så pleier det og fungere på de fleste biler uten noen annen demontering, Kan skru av hjulene så kommer du lettere til he he Skal ikke si sikkert att justeringskrue skal være i bunn på din bil,kansje noen andre her kjenner til hvordan det skal være på akkurat din bil. Endret Mai 31, 2013 av rainman Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mb190s Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Jeg har også et nytt spørsmål. Hvordan er det å fjerne fjæra bak? Er det bare å klemme den sammen så er den løs? Klemme sammen ny fjær, sette den på plass og løsne opp? Ingen skru fester eller noe? Er vel bare og jekke opp brua, løsne demperen og slippe ned brua å plukke ut fjæra vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Er vel bare og jekke opp brua, løsne demperen og slippe ned brua å plukke ut fjæra vel? Løsne nedre feste på demperen på begge sider da, sånn at brua faller ned? Prøvde å løsne på ene siden iallefall, men selv om jeg fikk klemt fjæra litt sammen så hjalp det ikke.. UTROLIG liten/trangt oppi der til fjærpressene. Men om brua faller lengre ned ved å løsne den på begge sider så er nok det veien å gå Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mb190s Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Løsne nedre feste på demperen på begge sider da, sånn at brua faller ned? Prøvde å løsne på ene siden iallefall, men selv om jeg fikk klemt fjæra litt sammen så hjalp det ikke.. UTROLIG liten/trangt oppi der til fjærpressene. Men om brua faller lengre ned ved å løsne den på begge sider så er nok det veien å gå Bakstillingen har ikke uavhengig fjæring nei. Så ja, løsne på begge sider så vil jeg tro du får ut fjærene ganske greit uten klemmer :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Ja, der har vi nok løst problemet ja. Bakstillinga falt litt ned da jeg løsnet på ene siden. Men tenkte ikke så langt som å skru den av på andre siden. Da er det jo nesten bare å løsne på nedre festene på demperen på begge sider. La hjulene stå på bilen. Og da demperen er løs så er det bare å heise opp bilen. Håpe den kommer såpass høyt opp at fjærene "faller" ut Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.