Turbo0 Skrevet Mai 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2013 Hei, lurer på å kjøpe meg Vw Passat.. Å vurderer derfor og chippe motoren. Noen som har erfaring fra dette? Hvor mange hester vil jeg få ved å chippe en 1,9tdi-motor på 110hk? Og vil dette påvirke drivstoffbruket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2013 Jeg har nok samme 1.9TDI 110hk i min og jeg skal få chippet min så fort jeg får mer penger. Vil havne på ca 135-145hk. Normal kjøring vil bilen bruke mindre, siden luft og diesel blir optimalt sier dem. Har enda til gode av å lese at bilen bruker mer drivstoff da man chipper bilen Gamle bilen min (Audi A4, 1.9TDI 115hk) chippet jeg opp til 150hk og det merket jeg godt. Ble en helt annen bil. Mye friskere, bedre kondis. Døde ikke ut på turtallet, og bedre bunndrag. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lemans Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Har du link til bilen? Tror ikke du vil merke noe på drivstoffet. Har en passat 130hk som er chippa til rundt 160hk visstnok og merker ikke at den bruker noe mer diesel enn sharanen vi har som har 115 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Jeg testen chip på min 1.9tdi fra 06, merka NULL forskjell, brukte litt mere diesel. Bare tøv. Inntrykket er at skal man gjøre dette bør man få det gjort profesjonelt og styr unna alt som heter DIesel tuning kit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Jeg testen chip på min 1.9tdi fra 06, merka NULL forskjell, brukte litt mere diesel. Bare tøv. Inntrykket er at skal man gjøre dette bør man få det gjort profesjonelt og styr unna alt som heter DIesel tuning kit. Hvilken chip testet du? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet Juni 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2013 Sikkert slike hønsehjerner som kunn jazzer opp suppertrykket i pumpa Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2013 Sikkert slike hønsehjerner som kunn jazzer opp suppertrykket i pumpa Ja, en sånn DTK boks.. Også glemte han å skru opp effekten man kan gjøre med de boksene. De kommer jo originalt i stock effekt. Må skru de opp 4-5 hakk for å få effekten Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2013 Jeg prøvde en slik powerboks på vår Mondeo Mk3, bilen gikk styggbra, brukte litt(!!) mindre diesel på landevei, men sto den å gikk på tomgang, gikk den i nødmodus ila. 10-15sek og motoren stoppet. Er ikke bra å forvrenge signalene til ECU på den måten, får det gjort ordentlig. Omprogramering er det beste for motoren. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Juni 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2013 Var en DTK boks ja, boksen var tilpasset og ferdig justert. Fikk beskjed om at man ikke måtte endre effekten da dette kunne skade ett eller anna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Juni 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2013 Power boxer er noe dritt, kjapt 150grader høyere eksostemperatur enn tilsvarende effekt tatt ut med cøstøm software. 1,9TDI kan med korrekt software, sterkere clutch, dyser fra 130hk og turbo fra 170hk (om sveist manifold) hentes ut 230 pålitelige hk. Snurrer en helt anonym Golf 4 4motion med det oppsettet i Stavanger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Juni 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2013 230hk på denne late 105hken hadde vært saker :D men høres både dyrt og omfattendes ut der der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Juni 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 12-25000kr ikl downpipe og eksos. Dyser er dyre nye, men kan handles brukt fra en 130hk, kostnaden på resten avhenger av hvor mye du gjør selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.