norco125 Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Jeg lurte på Hvor mange ohm xelent alu 12" er ( Xelent.no ) Jeg skal koble 2 alu 12" til TX300a forsterker. vill dette gå/passe sammen? Xelent.no Hvor stor minimums kasse burde jeg ha med 1 av dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Det er visst ingen som vil oppgi ohm på disse, og når alle har så lite info om et produkt så hadde ikke jeg kjøpt det ihvertfall... Jeg ville valgt noe med mere info og noe folk VET er bra, som feks Digital Design. Blir jo litt teit når du må gjette deg til kassestørrelse osv ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norco125 Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Det er visst ingen som vil oppgi ohm på disse, og når alle har så lite info om et produkt så hadde ikke jeg kjøpt det ihvertfall... Jeg ville valgt noe med mere info og noe folk VET er bra, som feks Digital Design. Blir jo litt teit når du må gjette deg til kassestørrelse osv ;) Jeg har allerede kjøpt dem ;) . hvis det hjelper så er det 2 stk pluss innganger og 2 stk. minus innganger pr. bass element Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 2*2 Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norco125 Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 kan jeg koble begge elementene sammen og få det til å bli 1 ohm til forsterkern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 kan jeg koble begge elementene sammen og få det til å bli 1 ohm til forsterkern? Nei, du havner på 0.5ohm, 2ohm eller 8ohm avhengig av hvordan du kobler ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norco125 Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Jeg har 2 forsterkere liggende. Hvilken burde jeg bruke på 2 xelent alu 12? xelent TX300a eller Rockford Fosgate Prime R500-1 Rockford Fosgate Prime R500-1 - Bilradiospesialisten - Mono forsterker ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Jeg har 2 forsterkere liggende. Hvilken burde jeg bruke på 2 xelent alu 12? xelent TX300a eller Rockford Fosgate Prime R500-1 Rockford Fosgate Prime R500-1 - Bilradiospesialisten - Mono forsterker ? Xelent forsterkeren helt klart, men ingen av dem er spreke nok til å få utnyttet subene skikkelig, så du burde vurdere kjøp av ny forsterker så du ikke ødelegger subene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norco125 Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2013 Hvor stor lukket kasse tror dere jeg burde ha for 1 sub? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norco125 Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2013 Går den ann å koble begge forsterkerne, en på vær sub. da blir den ene koblet opp i 1 ohm og den andre i 2 ohm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Da må begge kobles i 1ohm i tilfelle, men da må du ha 2 separate kasser til subene og du risikerer utfasing hvis du ikke kan få justert forsterkerene så de gir nøyaktig like mye effekt begge to, så det tror jeg du skal glemme først som sist ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syrre Skrevet Juni 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2013 du risikerer utfasing hvis du ikke kan få justert forsterkerene så de gir nøyaktig like mye effekt begge to hva mener du med 'risikerer utfasing'? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet Juni 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2013 Den ene subben får mere effekt Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg