4pekatt Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Hei Postet i bilstereo, da det ikke var noe som passet bedre.. Jeg har 13 LED av hver farge (RGB) som skal kobles i parallell. Strømmen går først gjennom en 12V regulator for å sikre stabil spenning. Deretter går den gjennom en resistor (Det er en resistor for hver "lyskurs"), og deretter skal den gå gjennom et potmeter før den når LEDene. Resistorene er dimensjonert rett, jeg har sjekket med 2 forskjellige kalkulatorer. Alle LED'ene bruker 20mA (oppgitt) Potmeter 1 og 2: Brukes til grønne og blå LEDs. Spenningen er 3,4V Hver LED bruker 20mA Antall LED = 13 Potmeter = ??? Potmeter 3: Brukes til røde LEDs. Spenningen er 2V Hver LED bruker 20mA Antall LED = 13 Potmeter = ??? Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor store potmeterne skal være? De skal justere spenningen fra 3VDC til så nærme 0VDC som mulig. Holder 1K OHM potmetre? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg