palgrave Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Har en golf 1.4 som lager endel lyd på tomgang som man vanligvis bare hører på dieselbiler. En slags tung tikkelyd. Noen som vet hva det kan være? Har hørt at ny olje og oljefilter kan hjelpe. Kan det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Dette skjedde med jevne mellomrom på min også,neste gang det skjer så åpne opp panser og lytt på den sorte boksen ved spylerveske tank og servotank på venstre side trot det hetter HVAC ventil oljedam som går inn i denne boksen som har ett filter med kull eller noe inni. Lytt på denne boksen,på min var det denne ventilen som klikket noe voldsomt. Eg tok ventilen ut og sprauet kontakt rens på de der ledning og inn i ventilen,har vært stille etter eg gjorde det. Min begynte og tikke rett etter eg byttet register reim på bilen,trudde eg hadde gjort noe feil he he Håper det bare er HVAC boksen din som gjør det,skal se om eg finner bilde av boksen. PS:koble av batteri vist du skal rense ventilen så er du sikker på og ikke få feilkode med motorlys. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mai 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 [ATTACH]38844[/ATTACH] Denner boksen og ventilen på toppen var det på min,så er 1.4l motoren kjent for skjøtebank så får håpe du er heldig. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palgrave Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Det var ikke den. Hva er skjøtebank? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palgrave Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Fant ut hva skjøtebank var. Det høres ikke bra ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palgrave Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2013 Kanskje man bare skal selge den å kjøpe en 110HK eller noe. Har vært endel småting med denne allerede selv om den bare er gått 130 000. Lover ikke så bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Disse motorene får skjørtebank nesten fra fabrikken men virker ut som de tåler det godt, så om det er skjørtebank behøver ikke det og bety slutten for motoren. Har hørt om 1.4l med skjørtebank som har gått 300 000. Hvilken motorkode og girkassekode har din bil,står i ein av heftene som følger bilen på ein hvit klisterlapp. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Kanskje en litt tykk olje, som f.eks Biltema 5W-50 kan dempe raklingen litt. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Det selges noe stoffer som man putter i oljen som dekker deleer inne i motoren i ein tjukk film,meine STP har ei blå flaske men husker ikke om det var på jula eller bilxtra eg såg den. Tjukk olje kan også hjelpe,har hørt så mye om att oljen på biltema er dårlig men vett ikke om dette stemmer de oppfyller jo krav fra bilprodusentene :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palgrave Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2013 Jeg prøver med en oljeskift og filter. Hvilken olje ville du gått for og hvor mye fyller du? Kjøretøy VOLKSWAGEN GOLF 1J Kjøretøyslag Personbil Chassisnummer WVWZZZ1JZYW725400 Motorkode® AHW Fabrikantkode VW Gruppekode No5750 Reg.dato 2000/08/16 Import Nej Karosseri Stasjonsvogn Farge GRØNN Drivstoff Bensin Motoreffekt 75 Hk (55 kW) Dekk 195/65R15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2013 bilxtra har 5-50w olje av merket Comma tror den hetter motorsport har og ein som hetter longlife. Koster 560kr for 5L det har også filter til bilen meiner det kostet 130kr på bilxtra sist eg kjøpte. Er verdt ett forsøk og kan roe ned på lyden men tror neppe lyden forsvinner. Bilxtra har også noe som hetter 75 000 plus,oljetilsetning for motorer som er gått over 120 000km koster 109kr. Lykke til,oppdater når du har byttet olje og hva du produkter du bruker og om det blir bedre :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2013 Om du kjøper olje fra Biltema, Europris eller Castrol har nok lite å si til normalt bruk. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg