Gå til innhold

Spørsmål om bil som stopper på tomgang

Ranger emnet


WhiteRaven101

Anbefalte innlegg

Kjempefint ;-)

 

Et godt tips som jeg ikke kom på før nå, er å riste på innsuget når bilen står på tomgang (med mindre den dør med en gang). Dersom belgen er dårlig, vil ristingen gi utslag på motorens gange! :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Jeg gjorde som han på youtubefilmen jeg linket til. Hvis jeg dytter på hele innsuget så hører man tydelig luft som siver ut (inn?) gjennom en sprekk. Dytter jeg skikkelig til så dør motoren pga for mye luft.

 

Håper virkelig at dette er det som skal til for å fikse biffen :) I'll keep you posted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Nå kan jeg bekrefte at problemet er løst :) Belgen/pakningen som satt på fra før var fullstendig ødelagt og nesten delt i to. Ikke rart at det ble luftlekkasje. Fikk hjelp til å bytte og nå går bilen mye jevnere, slik den skal.

 

Neste problem er bytte av vannpumpa som i dag viste seg har tatt fyken (eller snart kommer til å gjøre det). Ny pumpe er bestilt :)

 

Takk for hjelpen folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei igjen!..

 

Jeg trekker tilbake det jeg sa om at problemet er løst -.- Bilen fusker fortsatt på tomgang når den er kald. Det hjalp godt nok litt til en start å få byttet den pakningen under innsuget, men jeg må nå igjen hele tiden sørge for å gi litt gass så den ikke dør dersom jeg for eksempel står i et kryss rett etter å ha startet bilen.

 

Har lurt litt på om det kan være kaldstarten (eller hva den nå heter) som ikke er helt frisk? Eller kanskje bensinpumpa som sliter?

 

Hva tror dere? Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakuumslangen til bremsekraftforsterkeren er ikke på det bildet.

 

Bare lølg den harde plastslangen fra bremsekraftforsterkeren. Før den treffer innsugmanifolden er det en 90 graders bend i gummi. Den pleier å sprekke. Om den er sprekt, kjøp ny slange eller tape med vulkaniseringstape.

 

..


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår