WhiteRaven101 Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Har akkurat hentet originaldel hos Volkswagen :) Kostet meg 585,- etter en finfin rabatt. Fullpris 960,-. Skal forsøke å få byttet den neste uke, og skal selvsagt la dere få høre om det blir noen resultater :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Kjempefint ;-) Et godt tips som jeg ikke kom på før nå, er å riste på innsuget når bilen står på tomgang (med mindre den dør med en gang). Dersom belgen er dårlig, vil ristingen gi utslag på motorens gange! :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Riktig. Jeg gjorde som han på youtubefilmen jeg linket til. Hvis jeg dytter på hele innsuget så hører man tydelig luft som siver ut (inn?) gjennom en sprekk. Dytter jeg skikkelig til så dør motoren pga for mye luft. Håper virkelig at dette er det som skal til for å fikse biffen :) I'll keep you posted! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Da er problemet definitivt funnet :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet Juni 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2013 Sånn! Nå kan jeg bekrefte at problemet er løst :) Belgen/pakningen som satt på fra før var fullstendig ødelagt og nesten delt i to. Ikke rart at det ble luftlekkasje. Fikk hjelp til å bytte og nå går bilen mye jevnere, slik den skal. Neste problem er bytte av vannpumpa som i dag viste seg har tatt fyken (eller snart kommer til å gjøre det). Ny pumpe er bestilt :) Takk for hjelpen folkens :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet August 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2013 Hei igjen!.. Jeg trekker tilbake det jeg sa om at problemet er løst -.- Bilen fusker fortsatt på tomgang når den er kald. Det hjalp godt nok litt til en start å få byttet den pakningen under innsuget, men jeg må nå igjen hele tiden sørge for å gi litt gass så den ikke dør dersom jeg for eksempel står i et kryss rett etter å ha startet bilen. Har lurt litt på om det kan være kaldstarten (eller hva den nå heter) som ikke er helt frisk? Eller kanskje bensinpumpa som sliter? Hva tror dere? Takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 9, 2013 Rapporter Share Skrevet August 9, 2013 Sjekka du den slangen jeg nevnte, som går fra innspruten til bremsekraftforsterkeren? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet August 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2013 Nope, glemte visst det.. Er usikker på hvilken slange du mener, kan du "peke" den ut på bildet her: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 9, 2013 Rapporter Share Skrevet August 9, 2013 Vakuumslangen til bremsekraftforsterkeren er ikke på det bildet. Bare lølg den harde plastslangen fra bremsekraftforsterkeren. Før den treffer innsugmanifolden er det en 90 graders bend i gummi. Den pleier å sprekke. Om den er sprekt, kjøp ny slange eller tape med vulkaniseringstape. .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet August 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2013 Hvis den slangen jeg fant var den rette, så var det ingen sprekk :-/ Back to square one.. Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg