Gå til innhold

Audi a6 - Problem med dørene på venstre siden

Ranger emnet

Danskn

Anbefalte innlegg

Heihei :)

Eg har en Audi A6 stasjonsvogn 97mod (C4D) der dørene på venstre siden ikkje virker 100%.

Førerdøren kan verken åpnes på innsiden eller utsiden, og døren bak kan ikkje åpnes fra innsiden, men kan åpnes fra utsiden, men er litt treig med å åpnes.. altså... man åpner den helt normalt, bare den treffer ett "hakk" når den åpnes, for åså måtte "åpne" den igjen for at den ska hoppe over dette "hakket".

Har fått nåken te å se på dette, og de har då kommet fra te at førerdøren må ha skilt seg og en vaier har takket for seg, samt vaieren i døren bak har også takket for seg.

Vaieren i døren bak er null problem å fikse, men førerdøren derrimot.... kordan kan eg få den opp?

På forhånd Takk :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du eventuelt kan prøve og gjere det er at du får dørpanelet av helt oppe med låseknotten også bøyer du ut litt ut av dekselet også må du prøve og få skru ut av aluminiumsdekselt , for da vil du komme til dørlåsen og du kan skjå om wiren er hoppa av. Vist det ikkje går vil eg ambefale deg og reise inn til et Audi verkstad og få dei til og prøve og få opp døren.

Men pass på når du prøver og få av deksla, for på Audi er der masse klips som ikkje tåler nåke og det kan fort bli dyrare og fikse vist du knekker nåke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse dørene har ikke klips. Det er en skrue oppe på hver sin side av dørbladet, 2 skruer i håndtaket innvendig og 1 skure bak døråpneren på innsiden. Etter disse er skrudd ut, løfter du dørtrekket oppover, så kommer dørtrekket av. Om dørtrekket ikke kommer av, bruker du ikke nok makt oppover, disse kan være harde om det er lengesiden de ble tatt av sist.

EDIT: Et mindre kjent problem på disse, er at døren ser ulåst ut (på låseknotten) men i realiteten er den låst. Har selv hatt problemer med dette..

Om du har mulighet, vær 2 stk, en på utsiden, en på innsiden. Han inne har en tang, og drar knotten oppover, mens han på utsiden "spammer" håndtaket med "dragninger" (håper min forklaringsmåte ikke er for utydelig.. Hjernen jobber på overtid for øyeblikket) :)

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! :)

Fikk hjelp me dørene idag

Dt som var skjedd var at hengslene på førerdøren er totalt opprusta, og at dette er grunnen te at døren skilte seg, samt dørlåsen på førersiden hadde streika.

Angående døren(e) bak, var dt ikkje nåke problem å ordne, så dt eneste problemet no e førerdøren... men eg gikk

igjennom alle 4 dørene for å slippe at dette problemet dukker oppigjen seinere :)

Har bestilt en helt ny dørlås te førerdøren og nye hengsler te alle 4 dørene, så får håpe dette gjør susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider