Gå til innhold

Turbohavari 1.6 Tdci 109hk, hva byttes?


TL3518

Anbefalte innlegg

Da har endelig turboen på bilen til fattern havarert. Har nå montert en Garrett 1548V turbo, har hatt av bunnpanna (den var jaggu limt på ja..) å rensa oljesila. Har også bytta alle dysetetningene, da ene dysa lakk litt.

Er det noe mer som bør/må gjøres? Leser noe om et filter en plass som pleier å tette seg.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensa tur og retur løpet og fjerna filteret. Går fint nå. Ble endel mer trøkk i motoren også, men går i nød når man holder fjøla i gulvet i 3 og 4 gir. Må nok få chippa den.

 

Itilegg til både under og overlading fikk jeg også feilkode P138b glødepluggrele og C1288 bremsetrykksensor på prøveturen. Bremsetrykksensoreren skjønner jeg er en svakhet på Ford også (er det komplett ABS enhet eller rep sett som på vw?), men hva med glødepluggreleet?

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår