Gå til innhold

Gassen henger seg opp (inkl bilde og video)

Ranger emnet


thomasas88

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg merket her en dag at gassen hang seg opp. Etter jeg åpnet panseret og undersøkte fant jeg feilen (tror jeg.)

 

Det er som at gasswiren ikke drar seg ordentlig INN igjen når jeg gasser. Den blir slakk og bare buer seg oppover isteden for å bli dratt automatisk tilbake igjen ordentlig. Å det tror jeg kan forårsake at gassen henger seg opp.

 

Har dere noen tips om hva jeg bør gjøre? Jeg har prøvd å smurt litt med 556, men uten hell. Bør wiren byttes? Er litt amatør, men føler jeg klarer litt med bra veiledning. EVT er det lett jobb for verksted?

 

Volvo V40 Wire Problem - YouTube - Her er video av problemet :/

 

Tusen takk på forhånd for alle svar! :)

post-38265-13804855066405_thumb.jpg

post-38265-13804855066496_thumb.jpg

Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det synlige skader på wiren?

 

Er nok rust eller noe annet som gjør at wiren ikke går fritt inni slangen sin. Så da må du nok bytte wire.

 

Er en jobb du skal klare selv. Fester på vær side. "Værste" jobben blir å få dratt den igjennom. Men bruk den gamle som trekkefjær da du drar igjennom ny

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen synlige skade eller rust. Det eneste som vises er det du ser på bildet av wire'en. Å den ser for meg helt fin ut. Kanskje den har fliset opp inni der den er dekket til? Best å gå til verksted å bestille wire der eller? Ja, jeg kan jo alltids prøve meg. Liker og lære meg litt.

Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår