bilamatøren Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Hei! :) Har nettopp fått bilen fra EU-kontroll, men må blant annet bytte det ene skiltlyset. Men har prøvd å bytte både sikring og pære - men ingenting ser ut til å fungere. Kan se at det er en del irring på koplingen.. Støpselet hvor pæren skal sitte hadde irret, samt at det var en del rust. Så ut som at det har kommet i kontakt med vann(til tross for at det ikke skal gjøre det). I den videre kontakten mellom støpselet og ledningen som tilfører strøm, hadde det samme problemet oppstått: irring og rust. Hva kan jeg gjøre? Eller hva må jeg evt. kjøpe hele delen ? En annen ting, står et punkt 2.3 "Stor slitasje i ytre endeledd - begge sider". Dette er vel så enkelt som å kjøpe to endeledd på Biltema og få montert disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Siden det ene skiltlyset fungerer så har du hvertfall spenning frem. Bruk helt fint smergelpapir for å fjerne oksidasjon på kontaktpunkter, samt et tynt lag med syrefri vaselin på slik at det ikke oksiderer videre. Bytt endeledd og sett bilen på verksted for å ta hjulstillingskontroll. Anbefaler ikke deler fra Biltema... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilamatøren Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Takk for svar! Men ved å bruke smergelpapir og vaselin, tror du dette også vil kunne fikse selve skiltlyset? Eller blir det evt. bare til hjelp for å fjerne oksidasjonen nå og fremtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Som jeg skrev, og jeg tolket deg, så lyser det ene skiltlyset. Eller? Om det lyser så har du i det minste spenning frem, det du må gjøre er å utbedre kontaktene videre til det andre så vil det også lyse. Er vel koplet parallelt videre? BTW. Skiltlys er vel en 1-er feil. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Det kan fikse selve skiltlyset,bruk syrefri vaselin eller batterifett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilamatøren Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Ja, det stemmer! Det er også koplet parallelt videre ja. Da tror jeg, jeg vet hva jeg skal gjøre! :) Takk for svar! Og ja, du har rett i at det er en 1-er feil, men synes det er fint at alt er i orden , hihi :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg