Gå til innhold

EU: Skiltlys og endeledd

Ranger emnet

bilamatøren

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har nettopp fått bilen fra EU-kontroll, men må blant annet bytte det ene skiltlyset. Men har prøvd å bytte både sikring og pære - men ingenting ser ut til å fungere. Kan se at det er en del irring på koplingen..

Støpselet hvor pæren skal sitte hadde irret, samt at det var en del rust. Så ut som at det har kommet i kontakt med vann(til tross for at det ikke skal gjøre det). I den videre kontakten mellom støpselet og ledningen som tilfører strøm, hadde det samme problemet oppstått: irring og rust. Hva kan jeg gjøre? Eller hva må jeg evt. kjøpe hele delen ?

En annen ting, står et punkt 2.3 "Stor slitasje i ytre endeledd - begge sider". Dette er vel så enkelt som å kjøpe to endeledd på Biltema og få montert disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ene skiltlyset fungerer så har du hvertfall spenning frem. Bruk helt fint smergelpapir for å fjerne oksidasjon på kontaktpunkter, samt et tynt lag med syrefri vaselin på slik at det ikke oksiderer videre.

Bytt endeledd og sett bilen på verksted for å ta hjulstillingskontroll. Anbefaler ikke deler fra Biltema...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, og jeg tolket deg, så lyser det ene skiltlyset. Eller? Om det lyser så har du i det minste spenning frem, det du må gjøre er å utbedre kontaktene videre til det andre så vil det også lyse. Er vel koplet parallelt videre?

BTW. Skiltlys er vel en 1-er feil.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider