Gå til innhold

Endelig! E30'en er i Hus!

Ranger emnet


ReWrite

Anbefalte innlegg

Etter mye styr med min onkel, og div små repreasjoner har jeg fått E30'en min.

Det er en 86mod 318i med 5-Dører, endelig slipper jeg peset med og gå ut og inn når jeg skal ha fjortisser i baksetet :D

 

Selvom det bare er en 4'er og 1.8L så er ihvertfall jeg fornøyd med motoren, det virker som om BMW har litt mer peil på motordesign enn VW, da tenker jeg på 1.8L til VW som stod i Golf2/Jetta2 osv..

 

Bilen er fullstendig Stock, utenom en vinge og øyelokk jeg tok fra en Alpina BMW.

 

Planene forover er :

-Hvite Blinkers

-Skifte relee til Blinkerne på høyresiden (Blinker altfor fort)

-Skifte ratt (M-TECH eller Momo)

-Skifte Pedaler

-Bygge Stereo (Noen som har gode priser? :D)

-Bytte Speedoen med en som har Turteller

-Lære meg og kjøre med Retthjulstrekk

-Senke den litt (E30 er jo som en Range Rover orginalt)

-Skifte Girspak

-Lakke bilen (Noen som har en god pris på dette? Gjerne svart :D)

-Kjøpe ny bakfanger

-Kjøpe Facelift lykter

-Vurdere Turbo

 

Førsteinntrykket av bilen er helt fenomenal, enda bilen er snart 18 år gammel (86 mod).

Men kvalitets hoppet fra VW Jetta 2 til BMW 318i er stort, ihvertfall i mine øyne, ting virker bare mer gjennomført på alle måter.

Jeg har nok blitt en BMW mann :)

 

Ellers så lurer jeg på et par ting:

-Vanskelig og bytte Ratt? Og hvilket ville dere satset på?

-Har dere anelse på om det er vanskelig og få byttet Relee?

-M10 motoren, har den potensiale med turbo?

-Hvilket bakfanger passer best, hvis jeg vil holde resten av bilen også "stock"?

-Er det vanskelig og få kappet hull bak i hattehylla for 6*9?

-Hvor mye bør jeg senke?

 

Bilder kommer, må få den vasket :D

 

Ellers, noen som har forslag? :)

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. reelet, har du sjekka at ikke noen av pærene ikke blinker? Dette gir utslag i for rask blinking nemlig

 

Ratt er enkelt å bytte, 1 stor mutter bak bmw emblemet, bar husk å vri om tenningen så rattlåsendeaktiveres.

 

Bakfanger så kjøper du orginal, det er evt pent å lakkere krommen på disse.

 

Å kappe hull i hattehylla kan være pes, da man mest sannsynlig må kappe i metallet under også.

 

Senking avhenger av veiene og hva slags bruk du skal ha bilen til. 60/40 er penest, 40/40 er en god kompromiss og original m-tech er det som senker minst.

 

M10 motoren er gull for turbo, bmw har levert en turbomotor fra fabrikk basert på denne motoren i 2002Turbo. En bekjent av meg har bremset 225 hk / 325 nm med komplett orginal urørt motor ved 1.3 bar. Dette er da riktignok en motor med datasprut. Uten datasprut kan man ikke lade så mye uten overhengende fare for tenningsbank. Men selve motoren er meget solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

Det er en 86mod 318i med 5-Dører, endelig slipper jeg peset med og gå ut og inn når jeg skal ha fjortisser i baksetet :D

 

Er det 2 dører på ene siden og 3 på den andre?

Eller går fjortissene inn døren bak?

 

*bare kødder*

 

Du mener 4 dørs ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja mente seff 4 dører, blingsa fælt :)

 

Kan du tilgi meg? :D

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips fra meg, ikke senk bilen bak, senk den kun fremme ca 30-40 m. ihvertfall på min så henger effektanlegget ned ganske mye så det tar nedi veien hvis det er humper å¨min er bare senka 45/45

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmW323turbo

et tips fra meg, ikke senk bilen bak, senk den kun fremme ca 30-40 m. ihvertfall på min så henger effektanlegget ned ganske mye så det tar nedi veien hvis det er humper å¨min er bare senka 45/45

 

det er bare å skjære hull i mettalet å i hatthylletrekket så er du gjennom, ikke noe problem!

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locktite

har et dino ratt med boss til e30 hvis du er intressert.

 

Bilde og pris?

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locktite

Kan knipse et bilde av det i morgen. Mye gir du for et slikt a?

 

Aner vel ingenting om prisen og utseende, så det får bli opptil deg

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmW323turbo

et tips fra meg, ikke senk bilen bak, senk den kun fremme ca 30-40 m. ihvertfall på min så henger effektanlegget ned ganske mye så det tar nedi veien hvis det er humper å¨min er bare senka 45/45

 

Og det er ikke hensiktmessig å senke den bak hvis du skal fylle opp med 3 overvektige Bærum-fjortisser. Heh..

Men seriøst; Jeg er enig med bmW323turbo om senkingen.

 

Generelt synes jeg senking er en uting fordi bilen skal kjøress. Hvis du absolutt vil så du må kjøpe noen av de dyreste senkesettene. Derfor er det bedre å kjøre med Koni-dempere og Bilstein-fjærer (meld deg inn i BMWCCN så får du gode rabatter på dette diverse steder. Da får du en kjøremaskin i tillegg til en flott bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår