Gå til innhold

komponenter i helcab?

Ranger emnet

grubbel

Anbefalte innlegg

Hei, skal til USA og hente helcab stoooor bil og hadde da tenkt å kjøpe stereo samtidig.

Tips til komponenter? Rockford er jo ikke gærnt priset der borte, og jeg kan ha med meg varer for 6000Norske hjem igjennom tollen, hadde tenkt å ta med meg monoblokk og 4 kanalers i bagasjen. så montere subber/høytalere i bilen før den blir sendt. Delvis montere i allefall :)

Hvordan vil det fungere med si 4x6.5" forran & bak, kanskje noen diskanter? vet ikke hvor bra det vil fungere i en helcab. som subber hadde jeg tenkt 2stk 3312 f.eks. tips mottas. Forsterker blir vel 1501BD fra RF og en 4xnoe, ikke helt funnet ut hva jeg vil ha der. Tips på hvordan man monterer inn på en bil som ikke har bagasjerom hadde også vært kjekt ;) lurer på å kjøpe stålkonsoll til selve headuniten. så slipper jeg at narkisene bøffer så lett.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja...

Tror ikke tollerne gidder å sjekke hvilket anlegg det er i bilen.

Uansett blir det billigere å kjøpe alt der og betale moms enn å drasse med seg ting fra Norge.

Men det hadde vært kjekt å vite hvor stor plass du har i bilen da. Hvilken bil er det snakk om?

Hvilket budsjett har du?

Kun 6k eller har du mer å gå på?

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente at jeg tok forsterkerne i bagasjen hjem fra usa, så kan jeg leke med de mens jeg venter på at bilen kommer med båt :) Kan jo ha varer for 6000NOK med meg på flyet, forsterkere er ikke så tunge heller, derfor jeg 'monterer' subbene inn i bilen og tar forsterkere som bagasje :)

Har mere å gå på enn 6k ja

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en utfordring er at bilen er heeelt åpen og egentlig ikke har noen steder å gjemme ting, lurer på å sveise noen stolper for å holde subbene på plass, og evnt lage båndpasskasser, kan risikere at det kommer regn og slik. mest mulig lukket er optimalt. hvor i hel#¤%#¤% jeg skal ha forsterkerne er også godt spm. Sitter å tenker på under setene, da med vifter

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mer å gå på, hvorfor ike lukte litt på Zapco, TRU og McIntosh forsterkere...?

Banker gørra ut av RF kvalitetsmessig!

På strøm og kablingssiden så kan du jo kjøpe Stinger batteri, kondensator(er) strøm, høyttaler og signalkabler i f. eks HPM eller Expert serien.

Suber ja...

2 stk JL12W7 ville nok vært rimelig spesielt. Tror ikke andre i Norge har dette.

Om du har plass så kan du jo smekke inn 2 8W7 som midbasser.

JL har også forsterkere som er verdt å se på foran det RF har å by på.

Ellers så er jo Resonant Engineering's XXX serie aktuell, og de kommer dessuten med et meget lovende frontsett etterhvert.

Vil også anbefale Stereointegrity. Har 12" der og er meget fornøyd!

Komponentene der er av samme kvalitet, og jeg skal bestille meg 327 settet så snart Nick får det klart.

Resonant Engineering

JL

Zapco

TRU

McIntosh

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er god plass i bilen, ett problem er tyveri, hele greie er åpen. stor 4x4 offroader helcab, setne er på en måte bare boltet på planet.

Strømmessig er det vel 75amp dynamo per i dag, kan vel få satt på 150 relativt rimelig, er jo 4.7l v8 :)

sitter å leter etter forhandlere av nevnte utstyr i portland/washington området, i værste fall kan jeg jo få sendt det hjem til selger av bilen.

Mange fine linker, sitter å surfer som en gal her ;)

Intressert i pm med bilder av bilen?

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stereointegrity saker handler du direkte fra produsent. Samme med RE.

Joda, bare send bilde det. Men legg det gjerne ut i posten, så kan jo flere komme med innspill om hva som er tilrådelig her. Er jo mange her som har plukka borti bil og anlegg ;)

Smekk inn en 150 - 200A dynamo du, og spe på med en regulator fra Ladac.

En annen ting kan jo være å handle inn litt Brown Bread for demping av kjerra med det samme du er der...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er rett lekker både å se og høre på den.

W7'ene er skumle i både pris, utseende og kraftkrav, men spiller skummelt bra også.

Er ikke mange som blir lagd om gangen av Magnumene så det lønner seg å bestille kjapt om du skal ha noen. Send en mail til Nick og spør litt så får du svar :)

Ellers så vil nok forsterkere som TRU Copper C7.2 være en ypperlig parhest for to av disse.

Men prisen... UHA! :eek:

denne ville nok underholdt en 12W7 ganske bra også.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Skal du gå for Rockford, så må du være klar over at de har kommet med nye serier i år. BD1501 fins ikke lenger...

Men det er masse nye spennende saker... :)

fant ut i stad, likte de nye produktene mye bedre :) de trengte en makeover!

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Joda, er rett lekker både å se og høre på den.

W7'ene er skumle i både pris, utseende og kraftkrav, men spiller skummelt bra også.

Er ikke mange som blir lagd om gangen av Magnumene så det lønner seg å bestille kjapt om du skal ha noen. Send en mail til Nick og spør litt så får du svar :)

Ellers så vil nok forsterkere som TRU Copper C7.2 være en ypperlig parhest for to av disse.

En annen ide kan jo være

Men prisen... UHA! :eek:

denne ville nok underholdt en 12W7 ganske bra også.

orion 2500d kostet jo litt ;)

syk sak..

2stk magnum 12" er mere dugbart enn jl, får jo 2 magnum for prisen av 1 jl.

Vet du prisen sånn ca på XXX sakene? og hva koster en TRU copper 7.2? finner ikke pris. :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står priser på hjemesiden til SI gjengitt lenger opp i posten;

Stereointegrity.

2 Magnum D2 12" vil komme på $600 ~ kr. 4200

2 RE XXX 12" vil komme på ca $50 - $60 mer pr. sub, så ca kr. 5000 vil være et ok estimat tror jeg...

Men send en mail til sales@respl.com så får du vite mer.

Søk på Google etter Magnum D2 og RE XXX så får du iallefall et inntrykk av hvordan folk mener disse sakene virker.

Fornøyd blir du uansett, men installasjon er viktig her!

En forsterker som greier 2x600 eller mer i 1 ohm, 1x 1200+ i 0.5 Ohm, 1x1200+ i 2 Ohm vil passe perfekt. Du kan jo også kjøre en forsterker pr. sub, og da vil jeg faktisk anbefale en hjemlig sak fra DynaBel; BF4501 . Du får tak i to for ca 8000. Topp forsteker. Spør f.eks Bisarre og RiZla om personlige erfaringer med denne.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider