jalla Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Har ikke bilder foreløpig, og deltar ikke i konkurranser. Er nybegynner må jeg si. Men har lest haugevis med ting om komponenter og installasjoner etterhvert. Har alltid vært en HiFi og hjemmekinofreak, og tenkte at jeg må jo ta med galskapen ut i kjerra også :D En lærer så lenge en lever, og på bilstereofronten er jeg enda en novise, men det kommer seg vel etterhvert. Tenkte jeg skulle få tak i gromsettet til SI og stille i konkurranse, men det blir sikkert ikke ferdig til årets sesong, men pytt pytt. Får heller dempe kjerra og ordne en skikkelig instalasjon til neste år. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 hehe, hjemmestereo her også gitt. Mye snacks ute og går. Men i bilen som du så på bildene blir det nok ikke så stort behov for demping, er lite tak og drit gitt :) og ikke noe intriør. Lurer på hvordan det høres ut i såpass åpent miljø i litt fart. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 frontsett forslag? tenkte på 4x6.5" rundt i bilen med 2 diskanter, evnt 4 Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Siden kjerra er åpen ville jeg hatt høyttalerne fremme. Tross alt er det jo der det meste av lyden kommer fra. Du kunne jo hørt med RE om det er mulig å få tak i et av frontsettene deres. Er helt nytt, men er det like bra som XXX serien deres i suber så tror jeg det sparker rumpe. Ellers så kan du jo kjøre komponentsettet til SI da. 307 settet er jo noe som skulle matche magnumene bra. Personlig vile jeg kjørt ett merke rundt. Enten RE med XXX komponenter, eller SI. Virker mer gjennomført og i tillegg er det en smule unikt i Norge. Er nok redd at det blir endel støy fra motor mm her så fult utbytte av anlegget får du vel bare i cruisefrat nedover stripa... Men det er jo derfor du har kjøpt denne også, eller...? Ikke noen vinterbil akkurat... Uansett ville nok en runde med demping av gulv, dashbord og dører gjort seg. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 så på frontsettene til SI ja, så greie ut. motor bråker endel ja. 2stk 2.5" med headers ;) er fin vinterbil også. 2 varmeapparater og hardtop :) + ordentlig 4x4 og 35" dekk, den sier ikke nei til en halvmeter snø :) Må kunne spille høyt og bra nok til at jeg kan ligge i 100 nedover mot hytta :) men subbene er i allefall kraftige nok, kan kanskje ha 2 frontsett Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Multipurpose bil dette skjønner jeg :D Nja... Med demping av kupeen så godt det lar seg gjøre så vil nok ett frontsett duge bra det. Kanskje etpar midbasser ville hjulpet... Frontsett med diskant på dashbord eller A - stolpe (om mulig), mellomtone i dashen eller døra, og midbass i døra eller i kickpanel om det er plass for det. Kjør stasen på en 4kanaler med frontsettet på to kanaler og midbassene på de to andre. Utfordringa da er delefilter for midbass, men det er muligens greit å få til om du får tak i et delefilter fra eltek el.l til å kutte oppad, og bruker delefilteret i sterkern til å kutte nedover mot subene. Snakker du med de du skal kjøpe sub og frontsett av så skal du ikke se bort fra at det ordner seg med delefiltre derfra. Alterernativet er selvfølgelig aktiv deling, men det blir nok kostbart. Vil nok tro at et skikkelig frontsett vil sparke bra fra, men her er monteringa veldig viktig. Håper du er venn med glassfiber og MDF ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 MDF er fin, glassfiber er mindre kos :p men har nå bygd litt modellbåter i det ;) og ordet 'coupe' på denne bilen er sterkt overdrevet :D jeg kan hekte av dørene! :) eneste som er igjen er frontruta :) 6.5" mid eller 8"? Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Ok, da ville jeg prøvd å fått inn et 6.5" sett i dashbordet. Tror nok det vil gi bra med trøkk. Er begrensa med plass, men med demping der det er mulig; matter eller spray, og god installasjon så vil det nok bli vellyd i kjerra :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 dashbordet = en stripe av stål :) men vi skal nok klare å ordne noe :) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Skal du handle noe i USA som gir deg MYE for pengene så se på Hifonics Brutus 1500W monoblokka ! Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Absolutt! Rockford = lur mann :D Får to sånne til prisen av 1 BF4501. Hmmm.. Muilig å få deg til å plukke med en ekstra :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Meget enig med Rockford Seat der.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 hifonics 1500D fant en slik hos thezeb, tips til troverdige onlinesjapper som har den? fant den ned i 355, men de stedene hadde shitty reviews på epionos. Åpen for frontsett forsterkertips også :) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Er noen til salgs her for $289 inkl. frakt med FedEx eller UPS. Men med USPS og forsikring tipper jeg det blir ~$265. Til frontsettet kan du jo kjøpe en 4kanaler, så er du forberedt om du skulle finne plass for midbasser. Her ville jeg lagt i litt mer. Shit in = shit out, og de frontsettene som har vært nevnt her er i ypperste klasse kvalitetsmessig sett. Du kjører ikke med Lada drivverk på en Ferrari ;) En Zapco C2K 4.0X ville nok være helt ypperlig. Det samme med TRU Copper C-7. Men prisen er ganske stiv da. Rundt 11-12 laken... En billigere men absolutt så kurant sak er Zapco Reference 360.4. JL har også en kjekk liten sak i Slash 300/4. Kvalitet koster, men så kreves det også litt ekstra her i og med at du planlegger å kjøpe frontsett fra øverste hylle. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 fyren som solgte den selger faktisk en jl 300/4 også :) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg