Gå til innhold

Passat fusker ved javn gass. 2007 1.9 3C

Ranger emnet

nightking

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig kjøpt en 2007 model 1.9 105 hk, som fusker ved javn gass.

Noen som har vært borti lignende eller vet noe om det?

Mistenker kanskje at EGR ventilen som gjør dette. Hva mener dere? Er ikkenoe software oppdatering feks som løser problemet?

Han jeg kjøpte bilen av hadde vært på møller, og fikk beskjed om at den skulle være sånn. Den reduserer/kutter drivstofftrykket elektronisk nå og da, og var helt normalt.. Noe jeg nekter å tro. Skal da ikke kutte drivstoffet ved jevt gasspådrag.

MVh bjørnar

Endret av nightking

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene er et problem på 2.0l Tdi 140hk 16v motor, ikke 1.9Tdi.

Lenge siden dieselfilteret er bytta? Ta ut filteret og se om du ser olje i filterkoppen. Er vanlig at tandempumpa ryker, da går det motorolje i dieselen.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kjøpt bilen. Og han jeg kjøpte den av, hadde den på service i mars. Bilen har nå gått 74000. Vet ikke om de evt bytta diesel filtret der? Kan sjekke servicehefte!

Men han påstod at bilen har vært sånn siden den var ny. Tidligere eier kjøpte den ny. Og verksted sier jo at det er normalt. Noe jeg nekter å tro..

Ang den tandempumpa. det har jeg hørt om før, at d er "sjuka" på dissa. Hva innebærer det fornoe rep? Er det dyrt?

EDIT: Hatt servicer på merkeverksted på: 12.095km, 21600km, 41198km,58712km og nå 72047km. Og aldri krysset av for skifte av drivstoff filter. Men når skal det egentlig byttes da?

Endret av nightking

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselfilter er hver 6år/90000km. Noe som er helt sykt selvsagt. Start med å bytte det, da ser du jo om dieselen og filteret er svart av olje.

Pumpa koster rundt 4000kr. Er grei å skifte.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider