Gå til innhold

frustrerende nykking passat 1994 TDI

Ranger emnet

Golf2td

Anbefalte innlegg

Begynte med at jeg kjøpte meg en Passat 35i TDI. Var noe rart med den, den lå og nykket av og til, Har nå kjørt bilen nesten 20,000km siden jeg fikk den. Nå er det så galt at jeg kan ligge i 5gir på motorvegen så kan den begynne litt å nykke. Den begynner litt smått for å så bli verre og verre. Gir jeg flat pedal så gir det seg etterhvert som momoenet kommer. kan også slure den til normalen igjenn. Trodde motoren som var problemet, så byttet den med girkasse. Problemet var det samme. Så gikk diffen i stykker, så nå har jeg byttet girkasse til den som sto på bilen før. Har byttet motorfestene, og problemet er fremdeles der. Har også 2 nye dempere jeg skal montere da de gamle har 0%virkning + at fjærbeinslagrene var det ikke lager igjenn i

Kan kaputte fjærbeinslagre lage disse problemen?. At det blir vibrasjoner/vridninger i Navene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet alle motorfester til flett nye, også byttet begge støtdemperene fremme til NYE. fortsatt kommer den ristingen... kommer ikke så mye som tidligere, men er der fremdeles.

Hva kan lage disse vibrasjonene?. har et litt dårlig hjullager og MULIGENS ETT litt dårlig fjærbeinslager, dette virket ok, men ikke nytt som på andre siden

vibrasjonene er veldig like de man får når motorfestene er dårlige. som om noe ligger og beveger seg frem og tilbake.

Kjørte også i stor fart over fartshumper og da kom det en grov dunkelyd under bilen(ca ved fotbrønnen min) det er ikke demperene som går i bunn...

Håper noen har tips. har alt lakt ut 5-6000,- på den pedofile passaten, så er litt lei å kjøpe nye deler uten at det blir bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sriver nykking noen steder, risting andre steder. Jevn risting under kjøring tyder jo på defekt drivknute, kan også være totalhavarert hjullager. Nykking kan komme av drivknute som er treg, kan også komme av at motor går ujevnt. Ikke lett å si ut ifra din beskrivelse, blir bare synsing.

Er det slik konstant eller kommer og går? Om hele tiden, har du kjent etter varmgang rundt hjullager og drivknute?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer og går. er ikke der under vanlig bykjøring, men kommer når kjøringen er rolig og lite belastning (såvidt gass så begynner det). om det er er nykking eller risting? blir vel nykking. som om noe er slarkete frem og tilbake eller opp og ned.

Hjullageret lager ulyd men hjulet triller fritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sett mer nøye på understellet... der fant jeg muligens defekte foringer i bærearmene. Så ut til at minst 2 av de har sluppet taket. Så ut som det var en hylse inni foringen men at den ikke hang fast i foringen. Brakk opp og ned med et lite stykke stål og fant slark i disse. Smeller også i gultet på førerside når jeg kjører i en hump. Må ha litt fart. Kan dette føre til støre vibrasjoner. Håper jeg har funnet feilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Byttet motorfester,motor,Girkasse,begge bærearmene med foringer og bærekuler, begge drivakslene, hjulnav, begge hjullagrene bak med akseltapper,kaliptere med klosser, bremseskiver, støtdempere, fjærbeinslagrer med gummi, byttet dekk med felger,

Problemet er fremdeles der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider