Gå til innhold

Overføring av penger til firma i utlandet ved bruk av IBAN/(bic)SWIFT.Trenger råd

Ranger emnet

Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg litt om overføring av penger ved bruk av IBAN,er iban akkurat som konto nr og kan eg overføre på denne måten i nettbanken?

Lurer også på hva BIC(SWIFT)?

Om noen har erfaring så takker eg for svar,skal overføre 450kr til ett firma i Bulgaria for ryggesensor og sentrallås.

Ser ikke att de har sendt meg konto nr så blei eg veldig usikker,kan evt ta turen ned i banken og få ordnet dett i morgen men skulle hatt overført kr så fort som mulig så da spør eg her.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iban er det internasjonale kontonummeret ditt, kan finnes i nettbanken. Bic er Bank International Code, altså bankens unike internasjonale id-nummer.

Hvis du har all infoen, tror jeg du kan ordne dette i nettbanken, betaling til utlandet står det gjerne.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lokal sparebank så det koster 20kr om de gjør det,men lurte på om det er vanlig og overføre uten kontonummer i nettbank.

Altså og overføre med IBAN/SWIFT

Må vel ta turen ned i banken så kan de ordne det dumt og gjøre noe feil.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som EaglePilot skriver, du må ha mottakers IBAN og SWIFT, samt ofte adressen hans. Din egen IBAN og SWIFT trenger du ikke (men dette finner du i nettbanken din). I nettbanken velger du utenlandsbetaling, da kommer det opp vindu der du skal fylle ut mottakers IBAN og SWIFT, beløp og valuta, samt navnet og adressen hans. That's it :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider