Gå til innhold

Hvordan åpne dør innenifra der elåpner ikke fungerer

Ranger emnet

vectra1996

Anbefalte innlegg

Bakdøren på venstre side vil ikke åpne seg lenger. Jeg tipper at det mest sannsynlig et låsemotoren som er gåen. Knappen reagerer med å røre på seg når jeg åpner og låser bilen, men den vil ikke gå helt opp.

Finnes det en måte å¨overstyre elmotoren slik at jeg kan åpne og låse døren innenifra?

Audi A6 2001 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt tilbake ja.

Det jeg har prøvd så langt er:

Låse opp med knapp på fjernkontroll - Knotten rører på seg men går ikke opp av hullet

Låse opp med knapp på fjernkontroll mens jeg trekker i knotten med en leatherman - Knotten rører på seg men går ikke opp av hullet

Trekke åpnehendel helt ut - Knotten går opp av hullet men døren går ikke opp

Holde knotten opp av hullet mens jeg åpner med fjernkontroll (hendel er helt tilbake) - Knott rører på seg men dør åpner seg ikke

Har prøvd samtlige varianter med å låse - åpne - låse - åpne med fjernkontrollen uten at det har blitt endring i resultatet.

Begynner å bli litt frustrert her nå. Det må da være en måte å overstyre den låsemotoren på...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke og få overstyrt den når det er deffekt inni låsekassa. Beste er og dra dørtrekket oppover om det er samme festepatent på bakdøra. Få noe nedmed der og bryt og dra i alt du ser til du får opp døra.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider