Gå til innhold

Elektrisk problem i en golf 3 1996 (tror jeg)

Ranger emnet


Joachimh91

Anbefalte innlegg

Har et problem med golfen som jeg nettopp kjøpte, den var litte grann tungstartet når jeg kjøpte den men var ikke noe jeg tenkte over. etterhvert så har den bare blitt værre å starte, jo kaldere vær jo værre er den, er snakk om at jeg må vri om tenninga 2 ganger hvis det er varmt og opp til 5-6 om det er kaldt.

etterhvert har også det blitt noe rart med det elektriske, vet ikke om det er samme problemet eller 2 forskjellige... hver gang jeg vrir om tenninga så virker det som om noe "stjeler" all strømmen fordi trip telleren restartes, klokken i dashen restartes og cd spilleren min restartes helt...

så skal det sies at når bilen endelig har startet å begynner å bli varm så går den som gull, men når jeg akkurat har fått start på den så virker det som om det er noe galt med miksen av luft og bensin siden jeg bare kan bruke ørlite gass, trykker jeg litt mer på gassen så er jeg på vei å kvele den.

 

Mvh Joachim

Endret av Joachimh91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det k,an høres ut som du har to av de vanlige feilene som pleier å oppstå på disse bilene i den alderen;

- det elektriske bakstykket på tenningslåsen kan være grunnen til startproblemer, spesielt om problemet er at starteren ikke begynner å gå rundt når du prøver å starte. Nullstilling av trippteller og klokke kan ha samme feilkilde - eller dårlig batteri.

- dårlig tomgang er ofte vakuumlekkasje, slik at motoren suger "falsk luft". Oftest belgen under gasspjeld-huset eller vakuumslange til bremseforsterker.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det som er henvist i tråden under, samt alle slanger som står i forbindelse med innsuget.

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/vento/275764-95-vento-fusker-pa-lavt-turtall.html

 

Bakstykket er den elektriske delen som sitter bak på selve tenningslåsen.

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-3/196029-noe-erfaring-med-bakstykke-pa-tenningslasen-stress-a-bytte.html

 

 

PS. Bruk også søkefunksjonen ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det to forskjellige verdener under panseret. Om du har innsprut så må du finne ut om det er KE-Jetronic eller Digifant du har. Uansett kan du begynne med å sjekke temp-giver til ECU, se bilde under.

 

TempECUCLTR4.jpg

 

Motstanden (verdien) i denne skal samsvare med tabellen under.

 

VerditempECU-1.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår