Gå til innhold

Hvit eksos

Ranger emnet

JoakimTu

Anbefalte innlegg

Har pr�vd � lese meg til svaret p� andre tr�der uten � finne svaret jeg trenger.

Bilen: 98 v70 2.5 aut u/turbo. Km. 310000

Opplever dette kun n�r det er varmegrader ute. Dvs ikke merket noe p� vinteren.

Greia er at det er ingen synlig eksos n�r den er kald eller n�r bilen blir kj�rt med.

Men n�r bilen n�r drifts temperatur og st� p� tomgang i ca 5 min s� kommer det masse hvit r�yk. Og det gir seg ikke heller.

Tr�kker jeg s� p� gasspedalen blir hele nabolaget r�yklagt. STORE mengder med hvit r�yk.

Har tenkt p� toppakning men noe usikker. Har ikke mistet noe kj�leveske eller olje (olja er fin) Har kj�rt bilen 1 �r n�.

Bilen hadde litt oljeforbruk i vinter men det ga seg n�r det ble varmere i v�ret.

Alle ideer og tanker taes imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det skal være så varierende.. Er du sikker på at du ikke mister kjølevæske?

Har du "gulost" under tanklokket?

Har kjølevannet blitt mørkere? (Svart/grå-aktig?)

Det eneste jeg kan tenke meg er at du har en feil mellom topplokk og bunn på motoren din.. Enten det er toppakning eller at motoren har slått seg en liten sprekk som varierer i størrelse med temperatur. (For eksempel, metallet utvider deg når det blir varmt, så da "leder" denne sprekken bittelitt kjølevæske inn i forbrenningskammeret..

Noe annet kan jeg ikke se for meg at det skulle være..

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på 1 år ikke fylt på kjøleveske og nivået er der det skal være og fargen ser bra ut, heller ingen gulost.

Bilen skal nå i sommer få oljeskift med tilhørende filtere. Kanskje jeg samtidig skal la bilen få ny kjøleveske og termostat. Kanskje det vil bedre ting. Har ikke lyst til å bytte toppakning før jeg er sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider